• Rövardottern

Läkar besök idag.....

Har inte varit så mycket här på sista tiden... men idag var jag iaf på mitt efter längtade läkarbesök efter missen att jag inte fick tid innan hans semester.
    Han är så himla bra...pratar lugn, förklarar...sitter lugnt och verkligen lyssnar när jag pratar. Tyvärr satt sambon fast i en kris på hans jobb så jag fick gå dit själv.

Men även om han egentligen förmodligen inte tror på trombyl och progesteron så mycket för min del så tyckte han att det skadar ju inte att prova. Inga klara fel är ju hittade.
    Så började med trombyl idag, ska börja med progesteronet 1 v efter ägglosningen ungefär. Eller rättare sagt om en vecka vet ju inte exakt vilken dag jag har ÄL.. men nångång runt nu ska det ju vara.

Sen på dag 35 ska jag lämna blodprov om jag inte fått mens... har redan fått remiss så jag kan gå till Vårdcentralen istället för att köra några mil till sjukhuset. Det skickas sen direkt till KK.. å det är akut märkt .
    Är jag gravid ska jag sen ta hcg prov en gång i veckan de första veckorna.

Känns skönt att de försöker göra nånting iaf... nu e det bara jag och sambon som ska få till det med.... inte så lätt när han har en stor kris på jobbet och är sönder stressad :(

Men överlag är jag väldigt nöjd med besöket...sen dessutom tyckte han att jag absolut inte ska jobba vid maskinen på jobb inte ens nu när vi försöker.. pga kemikalierna.. det tyckte även arbetsmiljöverket.. så även om jobbet är snälla och låter mig slippa för tillfället vet jag nu att jag kan säga nej till jobb vid maskinen om de ändrar sig... har mycket folk i ryggen nu. Känns bra och tryggt.

Svar på tråden Läkar besök idag.....