• Hannalisa

    Havandeskapsförgiftning, symptom?

    Hur mådde ni innan ni fick veta att ni hade havandeskapsförgifting?

  • Svar på tråden Havandeskapsförgiftning, symptom?
  • Dessie

    Jag var väldigt trött och det visade sig vara HF båda ggr.

  • MissC

    Jag var oxå jättetrött plus att mina vader och fötter hade svullnat jättemycket.

  • Dessie
    MissC skrev 2009-03-30 16:27:17 följande:
    Jag var oxå jättetrött plus att mina vader och fötter hade svullnat jättemycket.
    Mina fötter var som typ Fred Flintas
  • Dessie
    Hannalisa skrev 2009-03-30 16:28:19 följande:
    ont i magen?
    Nixpix *skakar på huvvet*
  • MissC
    Hannalisa skrev 2009-03-30 16:28:19 följande:
    ont i magen?
    Jag hade inte alls ont i magen. De på sjukhuset sa dock att jag skulle vara uppmärksam på om jag fick ont högt upp i magen. Då skulle jag säga ifrån.
  • Dutten6

    Jag hade den lättare varianten, högt bt o äggvita i urinen, även svullna fötter o händer, men om man får ont i magen, flimmer för ögonen o så då ska man åka in akut..

  • Trubbsla

    hmmm, känner mig konstig själv här borta. Skakig, ont i huvudet av och till, yr som bara den, frysen om händer, mår illa.....är man fjantig om man ringer in? Det går ju faktiskt mycket förkylningar också nu....vill inte ringa i onödan

  • Stephany

    Jag har många av dom där symptomen med.
    Ska man ringa då tycker ni?
    Ni som haft symptom har ni ringt FL och vad har dom sagt?
    Och isf om dom bett er komma in har det varit HF?


    Kram på er
    - v.35 ll BF: 090502
  • Chili mum

    Ont i huvudet, svullnade ben och fötter, ont i mellan gärdet och kraftig viktökning.


    L 041216 & M 060224 BF 090718
  • Kakanini

    Jag är sjukskriven för högt blodtryck, 140/100 och åker till MVC ofta för mitt tryck, äggvitan kommer och går. Är väldigt svullen i hela kroppen (vecka 33)
    Har haft en kanonhuvudvärk nu i snart två dygn.

    Ta och ring er barnmorska för en extra kontroll, det skadar aldrig.
    Bättre att hon får kolla er en extra gång än att ni väntar och ev får åka in akut.

    kram

  • Malin 79

    i vilken v har era symstom kommit,,
    vad händer sen har ni blivti inlagda , förlösta eller bara extra koller,,

    de två gånger jag fått de tidigare kom barnen så gott som på en gång

  • Dessie

    Malin 79 skrev 2009-03-31 10:02:33 följande:


    i vilken v har era symstom kommit,, vad händer sen har ni blivti inlagda , förlösta eller bara extra koller,, de två gånger jag fått de tidigare kom barnen så gott som på en gång
    Kommer inte ihåg vilken vecka, men det var rätt så tidigt eftersom jag fick HF v 20 - 25.
    1:a barnet blev jag inlagd i v 31, och han föddes i v 32 - prematur vattenavgång.
    2:a barnet var det supertäta kontroller och det blev akutsnitt i v 37+0, men skulle ha blivit tidigare om det inte var för den nonchalanta BM.
  • Dutten6

    Hade ju den lätta varianten, men kan gå över till den allvarliga snabbt så blev igångsatt, fick d rätt sent så blev igångsatt i v 39+3, min bm brydde sej inte om mitt höga bt o äggvitan i urinen, åkte in till fl för ja hade ramlat ut badkaret, allt va bra me bebben men dom gilla inte mitt höga bt o så, då la dom in mej för extra koll.. bra att nån brydde sej..

Svar på tråden Havandeskapsförgiftning, symptom?