• Cead

Thea eller Tea

Vår dotter är snart tre månader och det är hög tid att skicka in pappren till skattemyndigheten. Hela tiden har vi velat om stavningen på vår dotters namn. Med eller utan H. Thea eller Tea??? Tycker kanske att utan H är finare, men är rädd för att hon ska kallas Lipton en dag i skolan...
    Hjälp....!

• Svar på tråden Thea eller Tea
  • Toka2

Ur internationell synvinkel blir nog Thea roligare än Tea

• Belsebub

Thea är vackert att skriva...flyter fint över papperet. Och det går att göra snygga loggor av namnet. Jag röstar för Thea

• Wampyria

Har själv fallet för namnet Thea, så det blir med H

• missteddy

jag tycket thea är finare

• Klutten

Min dotter heter Thea och vi trivs mycket bra med stavningen. Vet inte riktigt varför det blev med h, jag tycker det ser snyggare ut. Det enda negativa är att man får bokstavera det varje gång någon skall skriva det eller säga Thea med h. Thea tycker om sitt namn jättemycket och har lätt för att skriva det. Lycka till med valet.l

• Jordgubbar med glass

Jag tycker att Thea med T är snyggast. Tea låter som om det vore stavningen för te på engelska.

• cinderella26

röstar oxå för thea.. ser så tomt ut annars

• Morfen

Téa som min lilla tös. Slipper man h:et men det blir inte Tia på engelska.

• EllaaA

Thea med "h"... Mycket finare, ser bättre ut också..

• ElenaMaria

Och jag tycker Tea, det heter vår dotter

• malin86

Thea tycker jag. Av den anledningen att det ska vara så krångligt som möjligt :)

• malin86

Thea tycker jag. Av den anledningen att det ska vara så krångligt som möjligt :)

Svar på tråden Thea eller Tea