Mylingen skrev 2009-03-30 21:19:03 följande:
Känner verkligen igen det där... En känsla av att "vad gör jag här?" när liten sov i kuvösen, helst inte ska störas, är nybytt när jag kommer osv - och man nyss lämnat två gråtande skruttar hemma som sååå gärna hade velat att mamma sjöng godnattvisan just den kvällen. Och på det gliringar om att vi "bara" varit där si och så många timmar den dagen. Hu!
Jag har bråka så mycket med personalen på neo om just detta. Dessa ständiga kommentarer om hur mycket man är där och hur man prioriterar. Jag lyckades aldrig få personalen att förstå att man behöver må bra som förälder också. För oss var det lite annorlunda, vi fick inte bo där de första 8 veckorna eftersom det inte finns rum för föräldrar överhuvudtaget på Östra här i Gbg. Vi bodde på rum 1 vecka innan hemgång men bara 5 nätter där då det bla var ont om rum.
Konstigt att personalen har så lite kunskap om föräldrarna och hur olika man är. För oss var det svårt att vara många timmar där i början då vi hade rätt långt att åka och fick ordna skjuts varje resa (ingen bil), min sambo är mycket sjukhusrädd och jag precis hade varit mycket, mycket sjuk pga allvarlig havandeskapsförgiftning.
Håller helt med Katarina76, om man prioriterar kängerumetoden de timmar man är där så tror jag att det ger barnet mer än om man sitter bredvid kuvösen och tittar på ett sovande barn.