Inlägg från: Tuntalisa |Visa alla inlägg
  • Tuntalisa

Underbara Majbarn - del 7

Lucas har ännu inga tänder!!! Det kommer väl 10 pa en gang eller nat snart...

Han ställer sig nu upp vid möbler och kan ta nagra steg med Brio ga-vagn. Ser sa kul ut när syrran (2.5 ar) sätter sig fran och Lucas skjuter pa

Fast just nu är det synd om honom. Han har luftrörskatarr och det är nu 6e dagen med hög feber och jobbig hosta. Maste nog ga till doktorn igen och kolla att han inte fatt lunginflammation.

• Tuntalisa

Lucas har fatt antibiotika. Nu far vi hoppas han blir frisk.

Moniqe: jag visste inte att man vaccinerade mot tbc. Var det ert eget val eller har jag fel, kanske alla gör det? Hoppas Samuel är fri fran biverkningar.

• Tuntalisa

Hoppas jag med. Nästa vecka ska vi flyga till sverige och stanna i 10 dar. Innan vi aker tänker jag inte lata mina barn ta pa nagra andra barn Inga mer sjukdomar nu!

Nu ska jag börja planera för alla inköp jag maste göra i sverige. Lindex maste ju kollas! Andra tips?

• Tuntalisa

Klabbis: ha, ha! Nej, jag har inte lurats eller blivit lurad (tror inte det i alla fall).

Tyvärr finns inte P&P pa Gotland... Kanske lika bra det med tanke pa priserna
    Fast vi har nagra butiker som säljer lite dyrare kläder. Hm, vad heter dom butikerna nu da? Det minns jag inte, men pa tvättlappen pa endel star det "Newborn".

• Tuntalisa

Jag har en liten konstig fraga, när börjar man tvätta under förhuden pà pojkar? Min svärmor har fragat mig för hon pàstàr att man ska göra det redan nu, men jag vet inte...

• Tuntalisa

Moniqe: Tack. Da ska jag hälsa svärmor att lämna snoppen ifred

Pa Ahlens da? Där har jag ibland hittat gulliga kläder. Jag tycker ocksa det är extra roligt med "svenska" kläder och de som har Pippi, Bamse eller nagon annan svensk figur. Just för att de inte finns här. Min blir ibland lite extra svensk när man bor utomlands.

• Tuntalisa

Har ni klippt haret ännu pa era barn? Lucas har inte sa langt har men det är längre nertill än upptill, och han har mera pa ena sidan än andra sa jag skulle vilja jämna till det lite. Hur har ni gjort? Sax? Trimmer (eller vad det heter...)? Tips?

Det finns ju inga bilder heller direkt pa olika frisyrer pa sa sma barn sa man kan titta hur man skulle kunna klippa. Pa dottern (2.5 ar) har jag aldrig klippt haret. Inte ens luggen...

• Tuntalisa

Okej, kanske ska jag raka av allt. Man kan ju ställa in längden pa en halv cm eller nat. Vad tror ni om det?

• Tuntalisa

Ok, jo jag provar nog med 2 cm först och sa far vi se hur det blir. Fast mitt pa huvudet har han nog inte ens 2 cm...

• Tuntalisa

Med klippningen menar du?

Jag aker till sverige imorgon och da ska det rakas, sen aterkommer jag med foto (men det far vänta till jag är hemma i schweiz igen efter den 18de).

• Tuntalisa

Hej alla! Nu är jag tillbaka i schweiz efter paskfirande pa Gotland med hela familjen. Allt gick bra och lille Lucas blev klippt. Jag rakade inte utan klippte med sax. Ska se om jag kan hitta nagon bra före och efter bild.

MAJ:

8 Freja
    8 Lucas
    23 Wilhelmina
    28 Albin

• Tuntalisa

Grattis till alla 1-aringar!
    Kul att endel redan kan ga!

Lucas kan sta nagra secunder utan att halla i sig men det tar nag ännu nagra manader innan han kan ga.

• Tuntalisa

MiieRO: aj aj da! Ja ibland maste man vara lite pastridig för att fa rätt vard.

• Tuntalisa

Grattis MiieRO! Va kul!!!

Här blir det ingen ny pa gäsning. Tva barn räcker för mig.

• Tuntalisa

Hej alla.
    Nu jobbar jag igen och har tid att titta in här
    Jag jobbar bara nagra dagar varannan vecka och när jag är hemma har jag ingen tid till att vara vid datorn.

Lucas har tagit sina första steg. Han ställer sig upp ibland och provar att ga och han ser sa glad ut. Han vill verkligen. men han är ännu ganska ostabil sa det dröjer nog ännu ett tag till han kan ga.

Vi var pa 1-arskontroll förra vekcan. Han är 77 cm lang och väger 10.6 kg. Han har mest storlek 80 och 86 i kläder nu.

Kul med bröllop som närmar sig. Oj va manga lakan det blev

Svar på tråden Underbara Majbarn - del 7