• JessAnn

Preemie-hjärtat

Är det någon utav er som köpt ett Preemie-hjärta?
    Jag har funderingar på att köpa ett. Vill bara veta om det är "seriös"?

• Svar på tråden Preemie-hjärtat
  • Proletariatet

Tyras mormor fick ett, och det blev väldigt uppskattat. Jag ska kosta på mig ett till mig själv också en dag

• mammasgullar

Jag har köpt ett.

jag som många andra väljer att tro att det är seriöst,
    Jag älskar den lilla silver tåren som hänger ner.

Jag brukar ha det ofta och det är omtyckt av min son,
    det är snart ett år sen han kom till oss, så liten och skör.

att tiden kan gå så snabbt?

• tinaw

Det har ju funnits rätt länge och Inkan är ju välkänd i preemievärlden, jag kan inte tänka mig att det inte är seriöst. Har ett själv. Superfint!

• mina12

Jag fick ett av en vän när jag precis fött min dotter alldeles för tidigt. Hoppas det är seriöst, annars så är det iallafall ett fint smycke.

• I have a kid

ska man ge ett till sig själv då eller dottern=??

både jag å min nu 9 månaders är prematurer.

men hur ska folk veta att at det är ett prematur hjärta??

jag menat rosabandet och blåbandet är ju ganska uppenbara.

• Proletariatet
    I have a kid skrev 2009-03-31 00:16:25 följande:
    ska man ge ett till sig själv då eller dottern=??både jag å min nu 9 månaders är prematurer. men hur ska folk veta att at det är ett prematur hjärta??jag menat rosabandet och blåbandet är ju ganska uppenbara.
    Det väljer du väl själv, jag skulle nog inte sätta på ett så litet barn den typen av halsband. Min dotter som snart är två och ett halvt har inte det.
    Du får väl berätta det för dem?
  • mammasgullar

Spelar det egentligen så stor roll om folk vet eller inte?
    Självklart så kommer ju inte folk fatta direkt att det är ett prematurhjärta, men du kan ju fortfarande uppmärksamma folk om vad det är.

Jag har t ex lagt ut på min blogg om det.

Men för mig räcker det att jag vet, frågar folk berättar jag för dom, jag har berättat för släkten om det, men resten får fråga själva :)

• JessAnn

Jag har bestämt mig. Jag ska beställa två. Ett för mitt första barn o ett för mitt andra barn. Hjärtat är för mig o mina barn och jag bryr mig inte om alla andra inte fattar varför.

• tinaw
    JessAnn skrev 2009-03-31 12:04:37 följande:
    Jag har bestämt mig. Jag ska beställa två. Ett för mitt första barn o ett för mitt andra barn. Hjärtat är för mig o mina barn och jag bryr mig inte om alla andra inte fattar varför.
    Jag tänker lite som så att de flesta förstår inte vad vi har gått igenom ens. Så om de förstår hjärtat eller ej spelar mindre roll för mig också, även om jag gärna berättar om ämnet kommer upp.
  • hejpa
    I have a kid skrev 2009-03-31 00:16:25 följande:
    ska man ge ett till sig själv då eller dottern=??både jag å min nu 9 månaders är prematurer. men hur ska folk veta att at det är ett prematur hjärta??jag menat rosabandet och blåbandet är ju ganska uppenbara.
    jag kan känna lite så att det skulle vara roligt om folk visste att det var ett prematurhjärta. ungefär som att alla vet vad rosa bandet står för.
    men man får väl berätta helt enkelt :)

mina pojkar kommer få sina hjärtan när de blir större, så får de välja själva om de vill ha det på sig eller inte. personligen kan jag tycka att det ser lite för mkt ut som ett typiskt kvinnligt smycke (ja, jag är inte en såndär überjämställd ;))
    jag satte båda hjärtana på samma kedja och hade på mig, ska börja ha det mer nu, är lite roligt att berätta vad de står för :)
  • J71

Jag kan intyga att det är seriöst. Har naturligtvis köpt det till mina barn!

• I have a kid
    Det väljer du väl själv, jag skulle nog inte sätta på ett så litet barn den typen av halsband. Min dotter som snart är två och ett halvt har inte det. Du får väl berätta det för dem?
    ja min plan var väl inte att min dotter skulle få halsbandet nu direkt... utan då då hon blir äldre... typ 9-10 år
  • Fiviva

Jag fick ett sådant i födelsedags present.
    jag började gråta.
    det var otroligt vackert och tanken ännu vackrare.

• Minipiglet

Absolut seriöst! Som någon nämnde tidigare i tråden så är Inkan välkänd inom premmie-världen. Har även haft mailkontakt med henne och hon svarar alltid på mail och är trevlig ...Jag har ett hjärta, min mamma, syster & systerdotter också. Pappa har även han fått ett som jag ramade in men det har vi gett till Åge Aleksandersen...så vi sprider budskapet om hjärtat vidare till alla vi kan. Det är ju för en så otroligt viktig sak, precis som rosa bandet..skillnaden är ju bara att rosa bandet är mer "upplyft"...men vi alla kan ju hjälpas åt att sprida ordet om preemie-hjärtat. Det är ju faktiskt till för alla, men är speciellt för alla premisar Kram

• Emmy K

Hejsan alla ni.
    Preemiehjärtat har ju funnits en tid och har säljts genom prematurföreningarna.
    Jag har just nu kontakt med Inkan om att så småningom sälja hjärtat i min webshop för familjer med prematurer.
    För er som vill få omvärlden medvetna om prematurbarn så håller jag också på att utveckla ett band (som rosa bandet) och ett band i metall som pin. Det vore bra att höra av er om det finns ett intresse. När jag beställer måste jag beställa ett större antal pins.

• Magda73

Jag har hjärtat, tyvärr är det inte i silver så jag kan inte bära det så länge pga nickelallergi... Annars är det ju ett jättefint ovh internationellt smycke. Ett kännetecken för oss prematurföräldrar!

• hejpa

Emmy K skrev 2009-04-02 11:00:46 följande:

Hejsan alla ni.Preemiehjärtat har ju funnits en tid och har säljts genom prematurföreningarna.Jag har just nu kontakt med Inkan om att så småningom sälja hjärtat i min webshop för familjer med prematurer.För er som vill få omvärlden medvetna om prematurbarn så håller jag också på att utveckla ett band (som rosa bandet) och ett band i metall som pin. Det vore bra att höra av er om det finns ett intresse. När jag beställer måste jag beställa ett större antal pins.
    vad kul att nån vill göra det, jag skulle absolut köpa! och jag skulle tvinga alla jag känner att köpa också ;D sen kan vi ha en tv-gala på tv3, precis som med bröstgalan!
    fast vi kanske kan börja med banden... ;)
  • Minipiglet

Emmy K skrev 2009-04-02 11:00:46 följande:

Hejsan alla ni.Preemiehjärtat har ju funnits en tid och har säljts genom prematurföreningarna.Jag har just nu kontakt med Inkan om att så småningom sälja hjärtat i min webshop för familjer med prematurer.För er som vill få omvärlden medvetna om prematurbarn så håller jag också på att utveckla ett band (som rosa bandet) och ett band i metall som pin. Det vore bra att höra av er om det finns ett intresse. När jag beställer måste jag beställa ett större antal pins.
    Jag är intresserad ...jag tycker dte är knonbra med små pins, hjärtan och annat som belyser och hjälper forskningen frammåt...varesig det gäller prematurer, hjörtfel eller bröstcancer! Fats hjärtat är ju såklart väldigt speciellt
Svar på tråden Preemie-hjärtat