• nooova

Vad kan man bjuda på istället för den vanliga "flyttpizzan"?

Vi flyttar nästa fredag och det är ett gäng som ska vara med och hjälpa till. Flyttpizza är inget alternativ för oss då det är 2-3 mil till närmaste pizzeria, plus att det skulle vara roligare med något annat för en gång skull.

Något som man kan förbereda och bara värma i ugnen eller liknande tänkte jag... eller sallad kanske? Men man kanske är hungrigare än så efter en tung dag.

Några förslag? :)

• Svar på tråden Vad kan man bjuda på istället för den vanliga "flyttpizzan"?
  • j a g

Tacos är ju enkelt och gott!
    Man kan ju göra med kyckling istället för köttfärs.

• stjernfall

Har inte läst vad de andra skrivit, säkert är det någon som skrivit detta men ändå

Pasta sallad eller bakad potatis med olika röror.

• thatisgreat

vi brukar göra pizzabullar innan vi flyttar, in i frysen, och sen är det bara att värma 15 minuter i ugnen. Mycket uppskattat, mättande och smidigt!
    vi brukar även ha en lätt sallad till.

• nooova

tack för alla bra tips och ideér! får diskutera med sambon när han kommer hem ikväll :)

• Vienzi

Pastasallad har jag uppskattat att få som flyttmat. Går ju att göra så man blir ordentligt mätt med lite skinka, bönor eller annat i och bröd till.

• lilla sandra

Sist vi hjälpte till o flytta så fick vi köttfärssås o spegetti med sallad till. Var jättegott o smidigt att fixa till många personer.

• ARR

Håller med tidigare inlägg! En God chili med bröd till. enkelt att värma och gott.

• lokisse

pirogermed olika fylning kan man gjöra innan och bara värma i ugnen behövs inga bestik och talrikar ett par servetter och färdigt

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • MaDDelicious

Tycker helt klart att Tacos låter som en toppenidé då man också kan värma köttfärses i stora mängder och göra salladen dagen innan. Men jag vill också slå ett slag för härliga kycklingwrappes med grönsaker och såser.

Sedan är det ju ett plus att köpa papperstallrikar, plastbestick och en massa god dricka att bjuda på. Några öl till grabbarna och nåt glas vin till tjejerna! Man måste ha lite roligt också! :D

• Kakan Mascha

Paj! Enkelt att förbereda innan och bara värma upp! Det har vi haft en gång.
    En annan gång gjorde vi en linsgryta, med linser, lök, potatis, krossade tomater och hade bröd till. Var på hösten, passade perfekt!
    Lycka till!

• Vildblomman

en av gångerna jag flytta hade jag lagat lassange och bara värmde upp när vi var hungriga och det var mkt uppskattat och så var det sallad oxå

• jentho

Har inte läst alla svar, men det jag gjorde när vi flyttade var ett skapligt lass köttfärssås som jag blandade med färdigkokt pastan och sedan värmde upp i stor kastrull.
    Bröd och rivna morötter till det.
    Uppskattades!
    O ja, man blir vrålhungrig av att flytta!!

• lokisse

hur gick flyttandet fick du dina "flyttkarlar" mätta??

• nooova

visst blev dom mätta allt, men det blev inte som planerat. sonen blev sjuk mitt i allting så varken han eller jag sov som vi skulle på nätterna. hade fullt upp med bara flytten och sjuklingen så jag gjorde det tillslut enkelt för mig och köpte kinamat! köpte massa olika rätter så dom fick plocka lite vad de ville. uppskattades !

• lokisse
    nooova skrev 2009-04-04 18:50:03 följande:
    visst blev dom mätta allt, men det blev inte som planerat. sonen blev sjuk mitt i allting så varken han eller jag sov som vi skulle på nätterna. hade fullt upp med bara flytten och sjuklingen så jag gjorde det tillslut enkelt för mig och köpte kinamat! köpte massa olika rätter så dom fick plocka lite vad de ville. uppskattades !
    Later som en toppen ide!
Svar på tråden Vad kan man bjuda på istället för den vanliga "flyttpizzan"?