Vilken historia. Stackars dig. Det är verkligen trist att vi är så många som upplevt jobbiga saker.
Har ingen aning om vad de måste göra med dig tyvärr, men jag hoppas att du får hjälp. När är bf? Och går du på aurorasamtal?
kalskulan skrev 2009-05-26 00:19:17 följande:
Hej jag har suttit och läst igenom allt som ni skrivit, och känner igen mig med all rädsla all skräck, men det känns som jag är bortdommnad på sätt och vis som om känslorna är för starka för att få komma fram. Födde min dotter 03 och har inte vågat ta itu med det som hände, har inte vågat bli med barn ens förren nu. Jag har varit på sjukhus och opererat mig för gallsten och sedan det mötet med dropp i armen kom allt tillbaka, jag bara skakade och var paralyserad. Jag trodde at jag skulle dö "igen" då, med dottern, blev jag igångsatt 21 dagar över tiden, med kopplade pinvärkar i 25 timmar den 3 sista med EDA. och ett akut snitt som följd av att jag inte öppnade mig. under snittet fick jag en livmoderruptur som gjorde att jag förlorade mängder med blod. Jag såg på en vägg att de fyllde en plastficke grej med gasbindor och mitt blod, samtidigt som jag försvann ur medvetandet+ att jag ser hur en sköterska(?) skriker och pekar på en monitor (tror jag) men jag hör inget ljud, jag känner inte min arm, jag stelnar i nacken och kräks bara kräks mängder. jag trodde att jag tömmde mig som folk som dör gör, jag trodde inte att jag skulle dö, jag trodde jag var död. sedan dess ahr vi inte vågat som sagt, vi har varit för rädda. nu är jag med barn igen och är livrädd för att det skall gå fel igen, att behöva göra snitt, jag vill inte men min bm sa att jag borde/skulle. varför? jag är immuniserad pga blodtransfusionerna, och är bebin påverkad av det blir det väl alltid snitt. skall ringa och fråga i morgon har inte fått några svar från någon. skall föda varberg denna gången, har hört så bra om dem, + att det är närmast. måste jag snittas igen?