Madelenin> japp, det blir ett till samtal minst, 27 juli, och då börjar vi skriva ner förlossningsplanen och alla "ifall att"versioner. jag kommer få skriva ner en plan för alla scenarier, tex en där det står att om jag får det lika besvärligt med förvärkar eller lång latensfas som sist så ska jag åka upp till förlossningen direkt och få sömntabletter, sugklocka får endast sättas antingen om det är akut för mig eller barnet eller om jag själv går med på det osv.
fasen va jobbigt att han inte kan göra mer, men tur att det är nedräkning till sambon kommer hem. då är det du som ska lata dig som aldrig förr
lablover>ja, det var jätteskönt att verkligen få bekräftat att jag har rätt att vara rädd.
sen har jag insett en sak här de senaste dagarna, min son mådde under omständigheterna bra under förlossningen och sugklockan sattes mest för att jag var så trött...det här har jag haft jättesvårt för att ta för att jag ser det som ett nederlag att de gjorde det "bara" för att jag var slutkörd, att jag inte räckte till och inte dög och det hade känts bättre om de satte sugklockan pga hans skull oxå. det jag nu måste försöka inse är att INGEN orkar med en sån lång förlossning och att jag inte är så dålig som jag ser mig själv. usch, tårarna bara sprutar nu, för det här har verkligen fått gro under många år, ni är nu de första som jag erkänner det för men nu ska all skit ut!
oj...nu blev det långt nu igen, men så kan det bli ibland