Aurorasamtal för omföderskor?
Här är en omföderska till som gick på aurorasamtal!
Min första förlossninge gick snabbt och slutade med att dottern föll i golvet (jag stod vid förlossningssängen och vi var ensamma på rummet)!
Vi var så chockade att vi nog inte riktigt insåg vad som hade hänt. Först ett år senare kom det värsta för mig och jag hade kontakt med förlossningen igen som i princip sa att det var mitt eget fel att det hände! Det var så otroligt kränkande...
Både förlossningsbrev och det som skrevs av mig/förtroendenämnden/avd. chef på förlossningen finns i min blogg.
Sedan dess har vi flyttat, har har numera två barnmorskor som arbetskamrater och fick en underbar andra förlossning. Ännu snabbare men helt underbar och vi var hela tiden assisterade av personal som lyssnade på oss.
Du kommer säkert att få en bra andra förlossning. Även om jag tyckte mig vara förberedd till tänderna första gången så var det en helt annan sak för mig andra gången för då kände jag igen vad min kropp höll på med på något sätt.
Jag drömde förresten inga mardrömmar inför andra förlossningen, däremot drömde jag att min man och jag förlöste barnet ensamt, precis som första gången men mycket mer ordnat, lugnt och fint föddes hon ut på en säng inte rakt ner i golvet, brusten navelsträng och blod sprutandes överallt som första gången...