• RiNan

Aurorasamtal för omföderskor?

Mitt råd, se till att få dig snittad även denna gång ifall du är förlossningsrädd. Uppenbarligen funkade inte igånsättningen på dig första gången och lär inte göra det den andra gången heller.

Jag gick på aurora första gången och blev igångsatt. Det funkade hur bra som helst på mig så jag övertygade mig att föda naturligt andra gången också eftersom det ska gå bättre då. Förloppet gick bättre men jag fick dålig personal efter nattbytet som förstörde hela upplevelsen för mig så om jag blir gravid igen ska jag snitta. Jag struntade i aurora denna gången eftersom jag inte tyckte att de hjälpte specielt mycket första gången heller Här i västerås heter det klaramottagningen och dit gick jag en gång för att få en läkartid till en läkare som skulle bedömma om jag skulle sättas igång eller inte.

Inte för att skrämma dig men jag skulle inte valt att sättas igång andra gången om det inte fungerade första gången. Du klarar säkert av ett naturligt förlossningsförlopp men eftersom du är förlossningsrädd är det ju inget alternativ att du kommer igång av dig själv. Det är svårare att bli igångsatt och som sagt, det funkade inte förra gången.

Svar på tråden Aurorasamtal för omföderskor?