Inlägg från: Moviefreak |Visa alla inlägg
  • Moviefreak

Aurorasamtal för omföderskor?

Jag fick mitt första barn 1998, och är nu gravid med nr 2. Känns som att det är tur att det gått så lång tid - ändå kommer minnena fram mer och mer ju närmare förlossningen jag kommer.

För mig tog det 37 timmar från det att vi kommit in till BB tills hon är född. Hade kraftiga värkar, men öppnade mig inte.
    Fick en s k "sovdos" för att kroppen skulle få jobba, och jag få sova. Den tålde jag inte, så resultatet blev att jag kräktes hela dagen... Hade innan det fått lavemang, så kroppen hade ju INGA krafter kvar...

De sppräckte inte hinnorna förrän efter 34 timmar, och då gick det ganska fort. Men hon mådde inte bra efter 50 minuters krystvärkar, så de tog fram den hårda, helvetiska sugklockan, som inte fastnade förrän på andra försöket. Trodde de höll på att slakta mig, så ont gjorde det! De gjorde även ett klipp, men det kändde jag faktiskt inte.
    Ut kom hon till slut, men då satt moderkakan fast, så efter misslyckat dropp mm, LADE sig en tjock bm rakt över mig och pressade ut den!

Amningen strulade naturligtvis också sen....

Denna gång ska jag få gå på Aurorasamtal, för att få nedskrivet att jag ska bli lovad snitt efter x antal timmar - om jag själv vill. Jag vågar inte annars.

Jag vill försöka föda vanligt, vill ha den där positiva upplevelsen som alla andra har...

Äntligen ska trollungen få bli storasyster!! BF 11/6
  • Moviefreak

Jag försöker tänka för mig själv att "det KAN inte bli värre den här gången i alla fall"

Läste nånstans att hur man mår i det stora hela påverkar också förlossningsupplevelsen. har man en trasslig relation, så känner man sig inte trygg och kan då få olika komplikationer. Stämde på mig i alla fall.
    Den här gången har jag en otroligt mycket bättre och stabilare relation till pappan, och tror jag är starkare och tryggarre i mig själv också, så jag försöker tänka positivt!

"Positiva tankar, positiva tankar!" {#lang_emotions_laughing}

• Moviefreak
    Madelenin skrev 2009-04-20 13:17:20 följande:
    Puff puff. Någon av er som vet om sjukhuset är tvungna att följa förlossningsplanen?
    Det finns sjukhus som skriver ett kontrakt med mamman, men det verkar vara ganska nytt. Dit jag ska gör de inte det, men de lyssnar förhoppningsvis på aurora-bm och följer min förlossningsplan så mycket som de kan.
Svar på tråden Aurorasamtal för omföderskor?