Aurorasamtal för omföderskor?
Hade en hemsk förlossning liknade Lilla Pop´s med felsatt EDA och blodpatcher+ en mysig sugklocka. Väntar nu 2:an och känner mig minst sagt orolig för nästa förlossning (ca 8 veckor kvar). Även om jag är orolig så har jag bestämt mig för att fixa detta. Jag går nu på Aurorasamtal eller Klarasamtal som det heter här, känns jättebra och jag känner mig som sagt sporrad att klara det bra denna gången. Försöker att se det positivt och kommer att förbereda mig så mycket som bara är möjligt, alltså äta bra, röra på mig mycket och träna in profylax. Vägrar helt enkelt ha en skitförlossning till (ursäkta uttrycket). Man får försöka göra det man kan och försöka komma ihåg att kroppen är gjord för att föda barn . Det som är betryggande med samtalen är även att man får göra upp en förlossnigsplan så att man vet precis vad som kommer att hända, man behöver inte vänta hemma, vänta på smärtlindring etc - toppen för kontrollmänniskor som jag . Man ska heller inte glömma ett det oftast går både snabbare och lättare andra gången.
Vägrar låta rädslan göra det som faktiskt någonstans är superhäftigt till en jobbig upplevelse. Även om smärtan är vidrig ska jag få träffa mitt barn! .
Lycka till allihop och försök gå på samtal det kan inte bli sämre av det...