Aurorasamtal för omföderskor?
Hej på er!
Här är en till med en traumatisk LÅNG första förlossning med sugklocka, tredje gradens bristningar ("hela vägen bak") , nära akutsnitt osv. Dessutom fick jag en felsatt EDA vilket resulterade i fruktansvärd huvudvärk efteråt (ryggmärgsvätskan blev i obalans p.g.a. punktering/felstick). Jag fick alltså först åka till op. för att sy ihop mig och sedan ett dygn senare åka dit igen för att få "bloodpatch" (balansera ryggmärgsvätskan med att spruta in blod (från ett stick i armen). Och sedan fungerade inte amningen och ja... som tur var mådde lille killen som kom ut bra (efter en stund.) Hur som helst är jag ju helnojjig inför kommande förlossning (är i v. 15 nu). Dessutom ska vi flytta i sommar och jag kommer nog att byta sjukhus. Hur funkar det med Aurora-samtal? Jag har ju förstås pratat med min nuvarande barnmorska om förra förlossningen och jag har fått en läkartid, men vet inte om det direkt är Aurora-samtal? Jag har också funderat på och läst om doula. Någon som har erfarenhet/hört/läst om detta?