• Majsan71

Aurorasamtal för omföderskor?

För att skoja lite så slår jag er med hästlängder Jag gick hos aurorabarnmorska nu när jag väntade mitt femte barn. Jag har alltså först fött fyra barn och de tre första gick bra medan jag hade en jobbig förlossning med fyran.
    Det var väldigt bra att få prata och göra upp planer inför förlossningen och jag som hade varit lite fixerad vid att göra kejsarsnitt valde att föda vaginalt och det visade sig bli en helt fantastisk förlossning som jag är så tacksam för {#lang_emotions_smile}

Och jag förstår verkligen när du ts skriver att du känner panik inför förlossningen, jag kände så också. Sov jättedåligt och hade mardrömmar och mådde pyton kring detta. Jag försökte "självhjälpa" mig med att titta på förlossningsprogram på TV men det enda som hände var att jag började gråta av ren ångest.

Men jag fick verkligen väldigt bra bemötande och hjälp av aurorabarnmorskan, det var betydligt mycket bättre än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig {#lang_emotions_smile}

*~* Jag längar efter våren *~*
  • Majsan71
    Madelenin skrev 2009-03-20 10:51:57 följande:
    Majsan71, tack för ditt svar. Det är ju lustigt att man kan bli så rädd efter fyra barn. men förlossningar är ju inte att leka med enligt mig. 
    Jag ska tillägga att jag opererades efter mitt tredje barn vilket påverkade förlossningen med fyran och det var därför den blev väldigt jobbig {#lang_emotions_frown}
    *~* Jag längar efter våren *~*
Svar på tråden Aurorasamtal för omföderskor?