• Esmiso

Aurorasamtal för omföderskor?

hej!
    Jag gick i aurora samtal under min andra graviditet och födde mitt andra barn på sjukhuset i Varberg. Personalen var helt underbara och det är tack vare dem jag vågade föda barn igen!
    Så kort sagt: JA det hjälpte och jag födde vaginalt även andra gången trots traumatisk första förlossning på skitsjukhuset NÄL

• Esmiso
    Madelenin skrev 2009-03-21 01:24:49 följande:
    Har ni varit rädda för snitt också? Det är jag. Vad bra det lät med en plan - en sån ska jag ha! Jag känner nu att jag kan tänka mig att föda vaginalt, men då måste all kommunikation, smärtlindring etc vara på topp.
    jag var rädd för både snitt och vaginalt. Personalen sa att om det blev för jobbigt vaginalt skulle jag få snitt, det kändes som en tröst även om jag var rädd för det. Klarade att föda vaginalt tack vare tidig och BRA smärtlindring och en ständigt närvarande barnmorska som verkligen hjälpte mig genom förlossningen när jag helst bara ville gå hem
  • Esmiso
    Madelenin skrev 2009-03-22 12:57:53 följande:
    Låter bra med en barnmorska som är där 100 procent. Jag blev så sur på min sista. Hon har på något sätt fått ta smällen för alla misstag under min förlossning eftersom hon var med då sonen kom ut. Hon tyckte dock att jag sjåpade mig och skulle skärpa till mig. För hon hade minsann fött fyra barn. Gaaah!
    jo, det känner man igen ..tyvärr!!! Sådana människor borde inte få bli barnmorskor!

Har du möjlighet att föda på sjukhuset i Varberg rekommenderar jag dig starkt!
Svar på tråden Aurorasamtal för omföderskor?