Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

Här är en dam som har tappat allt hår som är mitt på skallen så hon ser numera ut som en munk... det nya håret som kommer är blont o det gamla som är kvar så att säga är ljusrött ser jätteskoj ut... mord i blick på den här bilden

Ylva snart 6v.JPG(klickis)

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    after eight skrev 2009-06-09 11:19:16 följande:
    Sötis!
    Tycker hon ser grym o evil ut på den bilden jag
  • Hannnas

Thezz... åhh herregud vilken natt lider verkligen med dig jag hade INTE klarat det! barnakuten?? what?

Angiee... uscha... jobbigt med sån natt/kvällning för dig med... avskyr när det blir så... fy

• Hannnas

angiee... ja flåt att jag inte kommenterade det, tänkte på det på fb oxå... SKÖNT att din vän mår bättre!

• Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-06-09 11:41:43 följande:
    Angiee,  inga tips från mig ang natten kanske du förstår .  Hanna, ja vad skulle man göra? Jag kundeju inte klona mig även om det behövts. N har varit SÅ himla orolig och skrikig, mer än nånsin tidigare..Vi åkte förbi barnakuten då N hade 38,5 i morrontemp. Tycker inte såna småttingar ska ha det. Men det såg bra ut med crp o kissprov o öron o allt. Hade 38,1 när vi var där. Nu sover han, men han har inte ätit sen sju så han borde nog väckas snart..Han vägdes ju också och vägde 4420 g jämförst med 4405 g i torsdags. Är det inte lite lite med 15 gram + på fem dagar?
    Kolik har väl sin peak nu vid 6v? fy så jobbigt, för er alla, o som om ni inte hade jobbiga nätter redan innan *svett*...

Fick ni någon förklaring till den höga tempen? håller med dig om att man inte vill att så småttisar ska ha temp, fast det är väl de 4 första veckorna som är "värst" men ändå... förstår att du drog o kollade! Vad händer nu då? om tempen inte går ner? hur gör man med temp på så små??

Jo det är väl kanske lite lite, vad sa de ang det då? men har man någon såndär "måste" gräns? det är väl om det fortsätter så som man kan undra el ge tillägg kanske...

Jag tror ju min snorpa spräcker 5:an på torsdag jag
  • Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-06-09 12:15:25 följande:
    Nej ingen förklaring till temp, annat om de fortf var så om tre fyra dgr skulle vi höra av oss. det är alvedon som rekommenderas men ja har nget för så små.Vad är de säger 70-150 i veckan eller ngt, men han har ju snittat 2-400 i veckan hittills.  han är ju dock inte nöjd efter maten längre, men det kan lika gärna vara magen de där för de besvärar honom mkt. svårt att veta nu tycker jag..
    lurigt! när ska ni till bvc nästa gång? hur känner du inför att ge tillägg?
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-06-09 12:24:13 följande:
    hej flickor!hunnit med att jobba på morron och sen en sväng till stan. inhandlat ny babyvakt, fy bubblan va dyra dom är! Ska skicka in den gamla och hoppas att det går att fixa den, då har vi 2 inte fått mina skattepengar än men hoppas dom kommer snaaaart! endel att inhandla och fixa innan vi åker på semester. får lön i morgon också, sitter fint Nu önskar jag bara att det kommer lite sommarvärme snart! Vi har haft alldelens för kallt sista tiden. I morse var det 2! grader när jag åkte till jobbet brrrrr! 20-25 åtminstone, då är jag nöjd, varmare än så behöver det inte vara.Undrar om jag ska byta om och gå ut, har massor att påta på med ute på gården men jag tror det blir en datastund först
    Du kan gå in på skatteverkets hemsida o kolla när pengarna kommer om du är nyf är dock överbelastat för tillfället...

Vad var det för babyvakt som gått sönder o vad bytte ni till? Vi är kanonnöjda med vår o den var inte såå fasansfullt dyr som många andra är... 495 tror jag jag betalade..
  • Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-06-09 12:29:30 följande:
    Hej Magda! mina pengr är redan reggade på kontot imorgon har ja tillgång till 17 sköna tusenlappar!!!  lagom till poprean på torsdag, ska faktiskt shoppa en del där tror ja..
    fy fasen så gött!!

Jag kom PRECIS in på sidan nu... o jag är så jäkla BLOND på min utbetalning står det -belopp...  alltså - innan o betyder det att jag är återbetalningsskyldig el att jag får den summan?? för läser man längre ner så har jag mer avdragen skatt än slutgiltig skatt o då tycker man att den summan som står - framför att jag får den?

Anlendningen att jag är så konfys är bl a att jag fick skicka in massa extrapapper så dessa siffror är helt nya jämfört med de jag fick i våras...
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7