Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

Jahopp... då sover M igen sov mellan 09-11 i förmiddags... sen upp o laga mat med mig, äta o nu i säng igen litenfisen...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Honeyflowers skrev 2009-05-20 12:44:51 följande:
    hej och hå!Ni som fött ert andra barn nu, gick den förlossningen snabbare än första?Snälla säg ja....
    Nästintill exakt samma tid på förlossningen, fast det såg HELT annorlunda ut... värkarbetet var längre denna gång och krystarbetet myycket kortare...

Med Måns började värkar hemma kvällen 14:e, in på FL 15:30, född 2h 15 min senare, krystade ca 30 min...

Med Ylva började värkar hemma kvällen 29:e, in på FL 03:30,  född 2 1/2 h senare, krystade 4ggr
    Thezzizen skrev 2009-05-20 12:46:26 följande:
    Hanna, jag är lite försiktig med mjölk nu i början med amningen  , i vaniga fall dricke r jag en liter per dag. men eftersom lovisa var så ful i huden och man inte visste varför så drar jag ner på den rena mjölken lite...Och det sura är att jag glömde mjölken framme i morse flera timmar och hällde ut den i tron att vi hade mer....    Nu fick det bli thé istället...Är Månsan förkyld eller feber eller vad?  Jobbigt för han, men ganska skönt med vila för mamma också kanske?
    Ahh ja då förstår jag bättre

Han har feber... han är ju aldrig sjuk på annat sätt utan "bara" feber jätteknepigt... skönt för mig att vila lite, har målat lite i badrummet *härligt*...

OJ nu ÖSER det verkligen ner här
  • Hannnas

Linda... kan ju säga som så här, jag sprack inte alls så mkt som du sist MEN jag sprack mkt! både in o utvändigt med Månsen, fy fasen... denna gången sprack jag nästan inget, syddes bara 2 stygn (sist var det ju så många att de bara skrev X i journalen)... så det var STOR skillnad!

• Hannnas

Thezz... tror vi alla har en punkt under förlossningen då man bara vill "gå hem" skita i allt typ

• Hannnas

Magda... vad är lingongryta? nyf

Thezz... jotack, känner igen känslan jag tyckte jag var skitpinsam o bad mellan värkarna om ursäkt för vilken fjant jag var samtidigt som jag under värkarna vrålade att jag ville dö o därifrån typ herregud...

Så lyxigt det känns att sitta här o vila idag o ändå få saker gjorda inomhus (ute går inte vara idag)

• Hannnas
    MagdaA skrev 2009-05-20 13:20:06 följande:
    Hanna: en köttgryta med massa mumsigt i fläskkött, minimorötter, champinjoner, purjo, persilja, rårörda lingon...mmm! Alex älskar den
    Lät jättegott gillar sådana grytor, smidiga att laga med när de sköter sig själva
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-05-20 13:26:54 följande:
    det är tur att Alex inte ska på dagis i morgon för i kväll lär de bli svårt att få in honom i lagom sovtid. Våran kompis som ska gräva kommer troligen hit med grävmaskinen i kväll...
    gräva inför jordvärmen?
  • Hannnas
    MagdaA skrev 2009-05-20 13:34:43 följande:
    japp! det bästa är att Micke och hans pappa har förberett i princip allt, så när slangen är nedgrävd är det inte så himla mycket kvar.Dom har tagit upp ett hål i pannrummet, i golvet alltså, som är ca 30*60 cm. Det har dom krupit ner igenom och varit å krupit under huset, i torpargrunden. grävt å flyttat stenar å grejat. för att slippa bryta upp golvet i vardagsrummet (gammalt fint grangolv som Mickes farfar lagt in) så går vi in under huset och upp direkt i pannrummet. Det bästa är ju också att vi slipper gräva i gräsmattan. hela slangen kommer ligga på lägdan.
    nice o fyyy så läskigt att gå i krypgrunden, inte värsta mysstället direkt men hellre det än bryta upp det fina grangolvet! skönt att det snart är klart iaf!
  • Hannnas

Här har vi kopplat ur pannan för sommaren (pellets) o kör enbart på el nu blir samma kostnad sommartid.... alla radiatorer är ju ändå avstängda...

• Hannnas
    MagdaA skrev 2009-05-20 13:43:40 följande:
    Om du bara visste vad dom hittat för spännande där under Ja, det ska bli skönt, dessutom är våran kompis grym på att gräva så jag tror det kommer bli kanon! han ska fixa till en slänt å lite sånt också där han ändå är här. Det var han som grävde för våran utbyggnad också.
    Jo jag har en aning När A gjorde ett projekt på en skola fick han gå i gamla krypgrunder för att kolla vart rören gick (där det inte fanns utritat) och han tog kort på diverse äckelheter
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7