Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

jazzy skrev 2009-04-22 19:06:35 följande:
    Grattis Lurk.... Man bör kolla upp hus med lättbetong byggt 60 talet...Vi bor i ett sånt. Normala radonvärden har vi..Men i höst ska vi mäta ordentligt från nov-april...
    Hon sa att det inte var blåbetong...

Allt väl med er ikväll?
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Kickan 84 skrev 2009-04-22 19:19:22 följande:
    Godkväll!Insåg precis att om 2 veckor har vi 70% seminarie på uppsatsen och då bestämmer de om man får gå upp och opponera eller inte. Dvs, man borde ha ett klart arbete då! GAAAH!
    Kväller o du, det kommer gå kanon, roligt ju!! jobba på, vet ju att du sliter häcken av dig så du klarar det fiiint

Thezz... här är det samma, det är ljuset helt klart! tacksamt nog sover han lite längre på morgonen ändå, men det gjorde han inte i början, sen satte vi upp rullgardiner o då
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-04-22 19:32:26 följande:
    samma ska med lättbetong tyvärr ( M tror att det är samma sak lätt/blå betong) !!!  vi har radon i huset men ok värden...Måns har feber, en tand på G...annars mår vi bara fint...
    Jo det var det jag sa till Lurkis innan, att lättbetong oftast är blåbetong... men det är nog inte alltid det... lurkis sa iaf tidigare att det inte var blåbetong eftersom de frågat just om det

Men jag trodde faktiskt samma, att lättbetong alltid är blåbet, men det är kanske inte så
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-04-22 19:42:36 följande:
    Det stod iaf lättbetong i deras husbeskrining, precis som i vårt..så radonmäta bör man göra Våra förra ägare gjorde en snabbkoll på ca 3v, då låg det på typ 160 bq. För i såna hus förekommer det nästan Alltid mer eller mindre radon...tyvärr..
    snabbkollar ger jag inte så mkt för faktiskt, bättre att ha en mätare hos sig några månader...

Får se vad lurkis säger när hon kommer sen

Själv hade jag aldrig bott i ett radonhus... men så jobbar jag ju med strålning o utsätts ju för det på ett annat sätt på arbetstid o behöver "vilan" hemma... därför vi har lite extra semester o sånt...
    zagolik skrev 2009-04-22 19:41:15 följande:
    Helt sant Det är det där med att röja undan vi måste fixa...och sen trösklarna är inte okej till alla rummen. Sen har vi en lös golvlist i sovrummet från när vi la golvet i sommras. Så det är lite fix men det blir såkert bra!
    Lättfixade grejjer ju
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-04-22 19:51:26 följande:
    hanna..nä snabbisar är inte bra...blåbetong en en lättbetong som innhåleller alunskiffer..det är skillnaden... Lättbetonghus är radonhus...hihi vi bor ju i ett  blir jag stekt av uran nu eller???
    jo jag är med, var ju därför jag bad L kolla det innan vet att blåbetong är och ofta kallas lättbetong....

Det jag undrar eftersom L sa att det inte var blåbetong och det står lättbetong i beskrivningen är om det finns lättbetong som INTE innehåller blåbetong just...

Nä du blir inte alls stekt knas

Nu loggar jag ur för idag, synes imorgon
  • Hannnas

Morron

Först på plan idag igen då

Fick en förvärk i ryggslutet vid läggning igår och sen en inatt, små, diffusa, inte onda men tydligt vad det var (eftersom man varit med om det förr annars hade jag garanterat inte fattat nåt)

MEN... nada mer, så förvärk mao, inget på G än alls bläääääääääää

LaG... ja som du ser är jag här idag som jag trodde ... fy vilken dålig läkare hur kunde de säga att det fanns liv för att sen ändra sig? vad hände? o ang tiden så sa man ju 3 mån förr men det gäller ju inte längre... utan man bestämmer och avgör själv när man är redo... så synd om din svägerska

Lurk... hur känns det idag hemmansägare

Jaz... för att fortsätta gårdagens diskussion o jag orkat med att surfa lite här på morgonkvisten så finns det lättbetong som inte innehåller radon (ej baseras på alunskiffer) och alltså inte strålar radon... men det är ju jääkligt viktigt att ifrågasätta just ordet "lättbetong" när det står i husbeskrivningar, har vi alltid varit iaf eftersom vi vet att många gömmer det fula ordet blåbetong bakom det...

Mår Måns bättre idag? tanden? febern?

Idag vill jag inte se Thezz här inne heller....

• Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-04-23 07:15:59 följande:
    Försent Hanna, är redan här.... inväntar frukostdags..Tidig morgon och jag känner mig helt manglad. bebisen gör mig jätteilla långt ner och bökar och detär skitobehagligt..och jag tror fan inte den är ruckbar ens nu... Väntar bara tills det är dagislämning nu så jag kan komma hem och försöka göra ngt åt den hemska uppenbarelse jag är idag och åka till bm och sen luncha med min mor.. Om jag håller ögonen öppna tills dess...
    Gaaaahh jag blir tokig på vår ungar 23 hade vi sagt ju!!

Här var det frulle på sängen o M sover än himla härligt...

Ska oxå in till stan idag, köpa en kattlucka som vi ska ha ner till källarvåningen, i nuläget står ju den dörren på glänt lite hela tiden men det känns inte så bra iom Y sen... gäller att passa på när snickarn är här o jobbar for free
  • Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-04-23 07:21:21 följande:
    Hanna, går kissarna ute nu sedan ni flyttade?N fanns det färdig stenbild i bloggen om du var intr. Nu har vi bara 100 kvm på framsidan att lägga....
    Jepp de går ute, ena katten bodde ju i huset innan o har alltid gått ut, o vår skogis har alltid varit inne men det är ju omöligt i det här vädret nu... så båda går ute... Tar in dem nattetid såklart o så är de inne ganska ofta till o från dagtid så kattlåda behövs...
  • Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-04-23 07:21:21 följande:
    Hanna, går kissarna ute nu sedan ni flyttade?N fanns det färdig stenbild i bloggen om du var intr. Nu har vi bara 100 kvm på framsidan att lägga....
    Så SNYGGT det blev!! Måste fråga vad fick ni betala för det totalt? behöver lite att gå på då vi vill lägga lite sten här med framöver men har nollkoll nästan på vad sånt går på
  • Hannnas
    MrsMurphy skrev 2009-04-23 07:26:21 följande:
    Jasså, det börjar bli på övertid här... *retas*
    retas du än är ingen ens i närheten av så hysterisk som du var *retas tillbaks*

Hur mår egil? du???
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7