• jazzy

Pladderbebisarna Del 7

hanna...tror att det har att göra med att 15 timmmars barn "tar upp" en hel plats.

3 barnsmamma
  • jazzy
    Hannnas skrev 2009-03-27 15:18:42 följande:
    Angie.. M får inte gå mer än 15h/v även om vi får syskon nu heller... inte ens en liten period efter födseln... Jo standarden ÄR hög hos många husbyggare el vad man kallar det... bara jag som aldrig nöjde mig
    i min kommun får barnet gå heltid två veckor efter nya barnet är fött
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Hannnas skrev 2009-03-27 15:20:12 följande:
    Men hur kan det vara så? han är ju inte ens där 2 av 5 dagar i veckan? o inga mellanmål ingen frulle bara middag 3 dagar
    för att det går inte att sätta i ett barn på dom timmarna måns inte är där...
    3 barnsmamma
  • jazzy
    angiee skrev 2009-03-27 15:08:16 följande:
    i sthlm kommun får barnen gå 30 h / vecka på dagis när de får syskon. Nya kommunen är det bara 15 h!!! dåligt!!!!!!!! spec när v får syskon, vid  ca 4 års ålde,r hur kul är det att gå hjemma med mig då när hon kan vara med sina kompisar på dagis??? Jävla system! Ang tillvalen, visst dyra... men man BEHÖVER ju inte göra tillval. Standarden är jättehög ändå, det är ju eg bara tycke & smak. Vi kommer göra tillval lite grand.ex: Skåpsluckor upp i tak i kök, bredda trappen lite, extra takfönster i sovrummet, eget kakel eller tillval i köket.
    fast jag tycker 15 timmar/v är helt ok, tänk dig förr när man inte fick behålla sin plats alls...
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Hannnas skrev 2009-03-27 15:25:43 följande:
    Jo det är helt ok med timmarna, men inte att man ska fulldebiteras för den tiden, tycker inte jag...
    ja, dyrt är det...men det har med ekonomin att göra. Vissa kommuner har nog inte bra ekonomi.Så dom tänker nog att vill man ha en plats så får man betala..eller nåt...
    3 barnsmamma
  • jazzy

Taxor för förskola och familjedaghem, per månad

För 1-3-åringar (samt för barn som fyller 4 år under vårterminen):

Förskolebarn 1

Timmar per vecka % av inkomst Högsta avgift per månad 0-15 tim/vecka 1,2% 504 kronor 15,01-25,0 tim/vecka 2,4% 1008 kronor 25,01- tim/vecka 3,0% 1260 kronor

så ser det ut i vår kommun...
    3 barnsmamma
  • jazzy

hanna...när H & J gick så hade man en betalningsfri månad/år...augusti

3 barnsmamma
  • jazzy
    Hannnas skrev 2009-03-27 16:10:55 följande:
    Herregud...Ja jag får nog kolla upp hur det blir med sommaren här, M ska ju vara hemma 2 1/2 månad o det vore verkligen SURT om man ska debiteras då
    fast nu är det inte så...så när måns blir ledig 7 v i sommar får vi betala ändå.... Personalen ska ju ha sin lön iaf...
    3 barnsmamma
  • jazzy

angiee..jag betalada just sopräkningen (SRV -återvinning) för 2009, 1460.-

3 barnsmamma
  • jazzy
    MrsMurphy skrev 2009-03-27 19:47:41 följande:
    Klockar värkar här och barnvakt på g...
    Åhhhhh...nu kommer han!!! {#lang_emotions_wink}  måste varit samma läkare som svepte mig...ska du till Huddinge??
    3 barnsmamma
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7