Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

Angiee... tack o spännande!! lät ju faktiskt positivt!! Nu blir jag ÄNNU mer nyf på huset jue, trivselhus sa du men inte vad för ett??

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-03-18 11:51:44 följande:
    Det är bara det att det kommer blir jobbigt under ett tag för oss. Pressa kostanderna kan vi ju göra, men hur GÖR man om man inte är van att hålla nere kostnaderna? Vi är ganska vana vid att kunna vara frikostiga med vår ekonomi, nu blir det andra bullar - och det är väl bra på sitt sätt... Huset finns inte i trivselhus katalog.  Det är ett parhus som är byggt på ett oerhört coolt vis! Den ena delen blir vår & den andra tillhör hos som ritat huset. Jättetrevliga btw Huset kommer ligga på en bra höjd i ett populärt villaområder + att vi har sjöutsikt. Standarden på huset är så grym, ja.... allt är liksom bra, priset är högt men det är ju dyrt att köpa i sthlm & vi skulle aldrig få detta pris ngn annanastan... Dvs, nyckelfärdigt trivselhus & tomt ... Huvva, nu måste vi räkna....
    Gumman, man klarar ALLT! Man kan dra ner på väldans mkt bekvämligheter o det är ju bara under en väldigt begränsad period ju klart ni ska göra detta om ni känner att det är där ni vill bo ju, för 6mån är inget!

Gå igenom er vanliga månadsbudet bara, lägg in de nya kostnaderna o sen gå igenom post för post på vad ni kan dra ner på.. man behöver inte så mkt "månadspeng" eg, äta ute kan man sluta med ett tag, kläder behöver man knappt köpa heller under en sån kort period, bilkörande till buss under en tid kanske... ja ni kommer fixa det!
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-03-18 12:08:30 följande:
    Det blir fram med kalkylatorn ikväll!! För vår del (min & C) behöver vi ju ingenting egentligen förutom hygienartiklar å sånt nödvändigt. Det är isf V som måste ha saker, kläder & skor etc. Men det kan köpas begagnat & ja visst, det finns ju lösningar på allt... Det kommer säkerligen vara tufft längre än 6 månader, vi ökar ju vår boendekostnad (hyra idag kontra amortering & ränta) med det dubbla. Så det är ju tight... Men det kommer ju att GÅ! Sen är det väl bara börja jobba som en gaaaaaalning
    Vi har dubblat våra utgifter med... så jag vet hur det är... o nu ska jag snart få FP med men man klarar det! o sen första året du jobbar slipper du ju återbetalning hos CSN med så man hinner hamna på rätt köl...

Glöm inte att räkna med att ni ska klara att ha FP sen men det klarar ni ju om du jobbar upp sgin bara säkert

Nä jag är positiv, skulle gärna se bilder

Jaz... tack sötis
  • Hannnas
    angiee skrev 2009-03-18 12:38:15 följande:
    Jaz Japp, Huddinge Blir vi grannar? Hannah Jo det är ju det där med SGI, ett till barn vill vi ju ha men måste jobba upp mig lite först, så det lär nog dröja med 2an om vi köper huset. Sen ska man ju byta dagis & allt sånt, inte det lättaste... 
    Jadu, säg inte det, vi bytte ju dagis o det gick kanon! så det behöver inte vara krångligt

Sen ang SGI, så behöver du ju "bara" jobba 6mån o under tiden kan man ju bli gravid så ni behöver kanske inte vänta såå länge
  • Hannnas

Tack tack för fler grattisar söta ni är

Nu är jag helt slut, målat panel igen *pust* fattar ni hur mkt det är!! galet... men snyggt blir det... kaklet som ska vara bakom badkaret börjar hamna på plats o det är sååå fint *nöjd*

Angiee... säger som Jaz... är det nåt ni undrar över fråga på, vi har ju nyss flyttat o då har man ju rätt bra koll på vad som tillkommer som man inte tänker på kanske...

• Hannnas

Snö... dreggel o dreggel för andra får vi väl se, för mig är det det iaf jag gillar ju lantligt o vi har ju mixat det med mkt nytt med men det är ju inte ett "vanligt" helkaklat badrum så ja... ska bli kul att visa sen när det blir klart iaf

Lättja... *plåstrar sår* hon kommer väl i helgen... sicken surtant du har i magen, häxan surtant kanske

Lurk... varit på visning??

Nu mat o sen sängen här, kram på er, ni är bäst

• Hannnas

Morron...

Här är det fortfarande dööförkyld, kan knappt prata idag... usch så trist det är...

• Hannnas
    MrsMurphy skrev 2009-03-19 08:08:42 följande:
    Morrn morrn... *mutter*
    hihi
  • Hannnas

Lättja... hur många dagar över BF hann du med nora innan de satte igång dig?

• Hannnas

Lättja... de kommer säkert pilla o trigga o så blir det en bebis till helgen för din del... men jag förstår att det är segt... jag tappade iof all den känslan när jag passerade BF sist o blev "blasé" ist... får väl se hur det blir denna gången... M kom ju på 40+3 utan triggers...

Nu dagislämning o sen ska jag måla lite mer panel... o fy fan så tråkigt för jag är verkligen dösjuk kan inte prata knappt o har både snickare o ventilationspersonal här... urk

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7