Inlägg från: after eight |Visa alla inlägg
  • after eight

Pladderbebisarna Del 7

Hannnas skrev 2009-03-30 14:46:03 följande:
    Era förslag är kanon (förutom ÖF som inte finns i närheten o inget alternativ nu).. men som höggravid är det inga alternativ känner jag... åka ensam till badhuset med M i detta tillstånd lockar tyvärr inte alls men annars bra idéer...Lurk... jo vatten leker vi med varje dag, antingen i balja el att han står o pillar vid vasken o grejjar Nä förlåt mitt gnäll... är bara så trött på att inte kunna vara en "riktig" mamma nu... allt i Måns höjd är nämligen apjobbigt...
    Men Hanna, jag tog upp just den här frågan på en föräldraföreläsning jag var på för ett tag sedan, som förskolan hade anordnat. Och vi kom fram till att dagens föräldrar är så mycket mer inriktade på att aktivt leka med barnen. Vi fick ju hänga med våra föräldrar och de lekte inte så mycket aktivt med oss och vi har ju inte fått några men. Om Måns får vara med när du grejar, hänger tvätt, plockar ur diskmaskinen osv är det nog lika roligt för honom. Jag tror att vi är så lekfokuserade för att vi har ont om tid för barnen och verkligen vill ha kvalitetstid när vi väl är med dem. Men du har ju massa tid för honom och om du så inte orkar mer än ligga på soffan så kan du ju läsa en bok samtidigt, eller sjunga osv.

Jag försöker fortfarande leka en hel del med barnen och läsa och aktivt vara förälder, men ibland finns det ingen tid för det, men så länge barnen får vara med verkar de vara nöjda. Och du är ju inte gravid för evigt, så försök göra vad du kan nu, så får du ta igen det aktiva när Ylva är född och har blivit några månader.

JÖSSES, vilken utläggning!
  • after eight

Morrn!

En helvetesnatt: jag var vaken mellan 00 och 05.00. Jag var uppe hos Isabel 5 ggr och Vincent grät i sömnen, kräktes slemklumpar och sov allmänt kasst. David var "bara" vaken mellan 00 och 03 och han hann vara uppe hos Isabel 2 ggr. Någon som vill byta?

• after eight
    numberone skrev 2009-03-31 13:34:42 följande:
    Här har vi en sjuk liten skrutta hemma.... 39.0 i morse och nu för en timme sen 39.3 så nu har vi skickat mormor till att shoppa mer panodil och ipren... Hoppas att den sjunker lite snart... stackarn hon är helt slut!
    Stackars liten! Hoppas hon repar sig snart.

Jag har förresten bara gått och väntat på att dagis ska ringa och be mig hämta Vincent, men han har väl klarat ytterligare en dag där, verkar det som.
    Mamma till Isabel 050105 och Vincent 071211
  • after eight

Hejsan hoppsan!

En dag full av möten, kikar in under en kortislunch.

Gallina: Varför ska ni flytta tillbaka till lägenheten? Känns som vi måste träffas snart, jag verkar missa MASSOR i ditt liv! {#lang_emotions_frown}

Thezz: Sådana månader är INTE kul! Hoppas det löser sig.

Krya på dig Magda!

• after eight

Morrn!

Två nätter i rad som lillpajsaren har sovit hela natten. Det är nästan så jag är lite orolig när jag smyger upp vid sex och han fortfarande inte säger pip. Men men, än är det för tidigt att kalla det en trend.

Lättja: Har lilleman fått något namn? Eller vad funderar ni på för några?

Hanna och 2007: Vad mysigt det låter med att plantera växter i trädgården. Det dröjer nog nåt år innan vi är där.

• after eight

Jag säger samma sak Kickan: Ring och ligg på! Det är så vi har fått våra platser, tror jag.

• after eight

Nu har jag varit på stan och käkat lunch med maken. Och så passade vi på att handla varsitt par skor till barnen till, de hade ju redan fått vårskor, men jag insåg att det kunde vara bra för dem att ha ett par skor när de är ute och leker i snadlådan och så och ett par skor när vi åker iväg och de inte ska leka. Tidigare har vi bara haft ett par skor åt Isabel, men de blir ju så fula efter bara några dagar på dagis.

Kan kanske vara bra att veta att din sko har erbjudande just nu, 100 kronors rabatt om man köper två par barnskor. 

Jag köpte också en cykellampa fram, min gamla hade någon snott. Nu ska jag cykla till jobbet i morgon, har jag tänkt. 35 km tur och retur.

Magda: Det är ju bra att de ändå vill titta på hans tänder.

Kickan: Jobbigt läge, hoppas verkligen att ni ändå får en plats till hösten, som ni ju har rätt till.

• after eight
    angiee skrev 2009-04-02 14:29:05 följande:
    Hoj hoj! Igår, 1 april skrev vi under papper för tomt & hus, så nu äger vi en tomt & ett hus!!!!!!!! Idag är det möte på lantmäteriet, nu rullar det på! Om nån vecka ska vi till Tibrokök & välja hur köket skall se ut!
    Tjohoo vad kul! Ser fram emot att följa det. Ska du starta nån blogg om det? Vore kul att kunna följa.
  • after eight

Morrn!

I dag cyklade jag 18 km till jobbet. Känner mig inte helt pigg och fräsch i kroppen nu.

Såg att ni snackade utemöbler. Vi köpte en ny grupp för ett par helger sen, tillsammans med stort parasoll. När det smäller till och blir varmt ska vi köpa vilstolar i samma serie som stolarna också. Ser verkligen fram emot att kunna utnyttja altanen i sommar!

• after eight
    angiee skrev 2009-04-03 09:23:04 följande:
    NU är det lite stopp i byggnationen för oss!! Igår hade vi ett möte på lantmäteriet. Alla berörda grannar som bor på skaftvägen där vi ska bygga högst upp i vändplanen, var där & vi hade en förfrågan om styckning av tomt.  Även en förening skulle uppföras då vi blir del av en gemensamhetsanläggning. Gubbjäveln som sålt av tomterna på skaftvägen är tydligen en bråkstake! Han har (kom det fram igår) bråkat & lurat de andra husägarna & de står i strid med varandra, stämningar hit & dit. Detta berör egentligen inte oss. Vår tomt sålde han till det paret som ska bygga parhuset för 1 år sedan. Tomten brevid oss är fortfarande till salu av honom. Nu MOTSÄTTER han sig att det skall byggas parhus på tomten. Det finns ett förhansdbesked godkänt på bygget men han motsätter sig det p ga att han inte hade "tänkt sig" att det ska byggas parhus när han sålde tomten! VILKEN DUM JÄVEL!!!!!!!! (huset faller inom ramen för detaljplanen) Till saken hör ju att han ska sälja tomten brevid oss, han ska alltså inte ens BO där i området, så jag undrar varför han bråkar! Men han är en bråkstake har vi fattat av andra grannar. Vi kunde iaf inte ta några beslut igår på mötet eftersom att HAN håller sig undan & vägrar närvara på mötet. (men han har sagt att han ska överklaga) Detta betyder att bygget står STOPP just nu eftersom att han håller sig undan & låtsas icke vara delgiven information. Lantmätaren skulle försöka få tag i honom & luska ut om han fått kallelsen till gårdagens möte, säger han JA - så träder våra beslut laga kraft, eftersom han då medvetet valde att inte komma. Tyvärr är gubbjäveln troligen så slipad att han har full koll på vad han gör. Överklagan skall in inom 3 veckor från det att han tagit del av besked men frågan är hur det bli om han bara håller sig undan.... Det verkar dock som så att han inte skulle få RÄTT på sin överklagan eftersom attd et inte finns något att överklaga PÅ förutom hans tycke & smak. Dock bidrar den här processen till att vi inte kan sätta spaden i backen i det tid det vart tänkt... SKITSTÖVEL!!!!!!!!!!!
    Nämen, vilken gubbj-vel rent ut sagt!{#lang_emotions_yell}

Snö: Vilket jättefint hus! Så sött! Och likadan braskamin som vår.

Thezz: Ja, jag drömmer om mina vilstolar. Efter att vi byggt staket runt hela altanen ska jag släppa ut ungarna där att fara omkring och härja, medan jag ligger på en vilstol och tittar på. Vi har redan köpt dynor till de stolarna till och med och två extra dynor till matstolarna, för vi planerar att köpa in två stolar till, så vi får 8.
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7