Pladderbebisarna Del 7
Hannnas skrev 2009-03-30 14:46:03 följande:
Era förslag är kanon (förutom ÖF som inte finns i närheten o inget alternativ nu).. men som höggravid är det inga alternativ känner jag... åka ensam till badhuset med M i detta tillstånd lockar tyvärr inte alls men annars bra idéer...Lurk... jo vatten leker vi med varje dag, antingen i balja el att han står o pillar vid vasken o grejjar Nä förlåt mitt gnäll... är bara så trött på att inte kunna vara en "riktig" mamma nu... allt i Måns höjd är nämligen apjobbigt...
Men Hanna, jag tog upp just den här frågan på en föräldraföreläsning jag var på för ett tag sedan, som förskolan hade anordnat. Och vi kom fram till att dagens föräldrar är så mycket mer inriktade på att aktivt leka med barnen. Vi fick ju hänga med våra föräldrar och de lekte inte så mycket aktivt med oss och vi har ju inte fått några men. Om Måns får vara med när du grejar, hänger tvätt, plockar ur diskmaskinen osv är det nog lika roligt för honom. Jag tror att vi är så lekfokuserade för att vi har ont om tid för barnen och verkligen vill ha kvalitetstid när vi väl är med dem. Men du har ju massa tid för honom och om du så inte orkar mer än ligga på soffan så kan du ju läsa en bok samtidigt, eller sjunga osv.
Jag försöker fortfarande leka en hel del med barnen och läsa och aktivt vara förälder, men ibland finns det ingen tid för det, men så länge barnen får vara med verkar de vara nöjda. Och du är ju inte gravid för evigt, så försök göra vad du kan nu, så får du ta igen det aktiva när Ylva är född och har blivit några månader.
JÖSSES, vilken utläggning!