• angiee

Pladderbebisarna Del 7

Cia & AE

Nej, att bygga hus är säkert ingen enkel match. Anledningen VARFÖR vi hoppade på detta är att det är smidigt på så vis att andra halvan av huset kommer ägas av ett par & frun i huset arbetar själv på Trivselhus. Hon har redan handplockat alla entrepenörer som HON har goda erfarenheter av. På så vis minimerar vi att bli blåsta av diverse hantverkare. T ex är en byggnisse från "bygglov" med & bygger vårt hus
    Självfallet kan det uppstå problem, men det känns skönt för oss att hon sköter de stora bitarna, vi ska bara betala - typ
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • angiee
    Honeyflowers skrev 2009-03-26 11:14:05 följande:
    Hej på er! Ngn som vet hur länge man finns med i ett brottsregister? Gäller inte mig själv dock...
    Tror det beror på vilket brott man begått?
    Jag t ex fick erkänna att jag brutit mot lagen om väjningsplikt när jag krockade, men hamnade inte i något register, trots "brott".
    Stöld, misshandel etc ligger väl kvar längre & beroende på den eventuella strafftiden
  • angiee

Lättja

Hoppas bebisen kommer snarast!
    Åh, e så trött på skolan nu, vill bara vara färdig & sen JOBBA! Tjäna lite pengar!
  • angiee
    Hannnas skrev 2009-03-27 13:39:46 följande:
    Angiee... o när man börjar tjäna pengar skaffar man sig fler utgifter o vips har man lika lite kvar iaf *ret* *IOR* Nä gott att komma igång att få inte lite... har du tänkt jobba heltid sen?
    Jo... Visst, men det är så tråkigt att plugga just nu... 4 år. fy fan!
    Jag vill egentligen inte alls jobba heltid pga att V fortfarande är liten. Men om jag måste rent ekonomiskt så har jag ju inte så mkt val. Det vore åxå bra med lite heltid ett tag så att mitt SGI ökar inför nästa bebis!
    Iofs så hade jag ganska bra SGI med Vendla men det kan bli bättre! Om vi bor i hus när 2an kommer är det nödvändigt!

I helgen åker Vendla med mina föräldrar till landet & jag ska vara utan henne fre-sön! SAKNAR REDAN!

GRATTIS EMIL!
  • angiee

FY FAN va tillvalen i huset KOSTAR!
    Ett extra högskåp i badrummet (MILLER) kostar 10.000:-
    NEJ NEJ! Aldrig i mitt liv! Då köper jag nån gammal grunka på blocket som jag kan måla & ha korgar i eller ngt sådant, aldrig 10´bara för att det ska va samma serie & passa?

SUGIGT!

• angiee

HF

Första gången vendla sov hos min mamma (borta ö h t ) var hon 14 månader. Gick jättebra! Men har ej vågat att släppa henne till svärmor förens 1 månad sedan. Då 17 mån. Gick åxå jättebra!

• angiee

Vendla sover nog "borta" (hos mormor) 1 gång / månad iaf. Skönt & kul för henne tror ja!

• angiee
    jazzy skrev 2009-03-27 14:29:18 följande:
    vi har inte haft barnvakt än...ska ev ta en bio nån eftermiddag..måns har fått dagisplats nu...
    GRÁTTIS!! Vart då? Nåt bra?
    Svårt för mig att veta vilka dagis som är bra i det nya området vi flyttar till, får välja utifrån avstånd Jobbigt att byta tycker jag!
  • angiee

gör gärna det!!

• angiee

i sthlm kommun får barnen gå 30 h / vecka på dagis när de får syskon. Nya kommunen är det bara 15 h!!! dåligt!!!!!!!! spec när v får syskon, vid  ca 4 års ålde,r hur kul är det att gå hjemma med mig då när hon kan vara med sina kompisar på dagis??? Jävla system!

Ang tillvalen, visst dyra... men man BEHÖVER ju inte göra tillval. Standarden är jättehög ändå, det är ju eg bara tycke & smak. Vi kommer göra tillval lite grand.
    ex: Skåpsluckor upp i tak i kök, bredda trappen lite, extra takfönster i sovrummet, eget kakel eller tillval i köket.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7