-
-
Ingen Lättja idag? Hurra!
Jag, J och Laban ska iväg och bowla ikväll. Mormor kommer hit och tar hand om Polly. Jättemysigt.
Det behövs, jag har haft en riktigt superdålig i natt, sämsta på väldigt länge. Grav ångest, vaken jättemycket, nästan panik. Orkar inte förklara, hoppas det blir bättre om jag får sova en hel natt, jag behöver verkligen det.
-
Vi var och tittade på huset idag. Bara skräp. Totalt nedgånget, inte ens potential. Det var hål i de flesta dörrarna, det var ritat på dörrar och väggar, det var hål i dörrposter, dåligt fogat på flera ställen i köket. Slitet och fult och hål och trasigt och skabbigt. Jakten går vidare.
-
Åh vad trött jag är! Jag har haft svårt att sova hela helgen, och i natt var inget undantag. Det värsta är att jag inte ens kan skylla på vakna barn, det är jag som inte kan sova! Suck. Ikväll lägger jag mig nog i soffan och somnar vid tv´n.
Hanna: Ja det var jättetrist. Vi var båda väldigt inne på det huset, men vi hade inte köpt det ens till halva priset.
-
Hanna: Nej så illa var det faktiskt, och då är det riktigt illa!
HF: Ja det är trist som fasen. Vi vill ju verkligen hitta något. Vi vet att det kommer ut ett hus om kanske en månad, helrenoverat. Problemet är att det kanske kommer sticka iväg en del i pris. Vi vet ju var vår gräns går iaf. Nackdelen är att det här huset ligger lite längre bort än vad vi vill egentligen.
Alltid är det nåt.
-
Härligt med ul idag Lättja! Är det 9 dagar över nu?
-
NO: Kan det inte ha varit just resan som gjort henne orolig då? Mina barn har alltid blivit störda av längre resor och skrikit som besatta på kvällarna då.
-
Det är regel nummer 1 i föräldraboken "Fatta alltid misstanke när dina barn är tysta".MrsMurphy skrev 2009-03-23 13:08:09 följande:Har just fått en rejäl inblick i hur driftiga 2 st 1,5 åringar kan vara och börjar inser hur framtiden kan bli. Vi kossor (mammor) satt och pimplade kaffe i lugnan ro och ungarna härjade inne i lekrummet. Vi tyckte att det var lite väl tyst efter ett tag så vi kikade in och halva rummet var nedklottrat (dock tvättbar penna gudskelov), ungarna i full färd med att riva ner tapeterna och golvet indränkt i sugrörsdricka...
Har du varit på ul? -
Satsa på Tretorn istället. Bara som en parentes.Honeyflowers skrev 2009-03-24 09:19:25 följande:Nån som vet vad ett par gummistövlar på PoP kostar??
-
Angiee: Jag jobbar ju med VA-kundreskontran, man beräknar att för en normal familj med fyra personer går det åt ca 150 m3/år. Sen tillkommer det mätaravgift, lägenhetsavgift, avgift för dagvatten fastighet/gata och förbrukning.