Pladderbebisarna Del 7
Hanna: Jadu, det är så svårt eftersom min unge bara bryr sig om sitt kök, sina böcker och de där förbaskade teletubbies/höjdarna
Hanna: Jadu, det är så svårt eftersom min unge bara bryr sig om sitt kök, sina böcker och de där förbaskade teletubbies/höjdarna
Hanna: Seth är jätteduktig på att låtsas, han låtsasfikar ju te dagligen i sitt rum och tycker det är jättekul
Magda: Jo precis, den är ju de flesta av de som tycker att man är helt störd de som sitter där utan minsta bristning själva...
Hanna: Seth har en plastservis och ett picknickset i plast, köpt på barnens hus. Finns lite varstans har jag sett.
Zago: Var glad att han hållit sig på mattan så länge
Zago: Seth hade en period strax innan 1 år då han alltid kastade sig över ena armstödet på soffan och slog en volt ner på golvet, blev många tårar... han klättrade ju upp även när vi inte var i närheten och kunde skydda honom så att säga. De är ju så jädra snabba!
Högläsning är en av de viktigaste sakerna vi gör i hemmet (för barnens utveckling vill säga), så läs läs läs för tusan! Detta är ju vad jag skriver min uppsats om
Hanna: Ska bara få den godkänd först
Vi läser också tills vi spyr, det går bara runt runt, när bokhögen är slut börjar man om från början igen. Seth älskar verkligen böcker... men samtidigt är jag övertygad om att det är viktigt att barnen får "läsa själva" så det försöker vi låta honom göra också.
Den här trotsen är ju bara underbar!
Sedan är det också väldigt viktigt att man själv läser för egen del, och visar barnen att man gör det
Snö: Man får invänta lusten så att säga, men se till att han har böcker tillgängliga, på hans höjd i bokhyllan och se till att ha ett bra bestånd av böcker eftersom det är väldigt viktigt för barnens intresse att få botanisera fritt bland en mängd böcker och få känna känslan av att faktiskt äga litteratur.