Inlägg från: Thezzizen |Visa alla inlägg
  • Thezzizen

Pladderbebisarna Del 7

Hannnas skrev 2009-05-20 10:01:16 följande:
    ahh ok, ja här är bildannons fortfarande dyrare... o vi måste ha i 2 tidningar så det blir dyrt hur man än gör... över 500 för båda annonserna
    höll på att smälla av när en treraders textannons här skulle gå oss på 390 spänn!!
    *Lovisa 071006* *Noel 090501*
  • Thezzizen
    Hannnas skrev 2009-05-20 10:03:52 följande:
    svindyrt! löjligt!
    precis!

*ammar*
  • Thezzizen

Ja här kostar det, bara en gratistidning på söndagar som det är gratis i....

Här har de varit jättegnälligt och bökigt o oroligt. Till slut packade ja ner han i vagnen o drog några vändor på gruset då blev de lugnt... så nu sov r han skönt.

Är det bara jag som får barn som inte bara kan ligga i sin säng och sova?

Så nu har ja tvättat, hängt tvätt och fixat köket och skulle njuta av lite lunch nu. Höll på att gå i atomer då jag insåg att mjölken var slut!!!!!  F------N!  jag dricker ju inte så mkt mjölk när jg ammar nu så jag har ju abstinens och skulle unna mig lite,  f-n igen

• Thezzizen

Hanna, menar du vad "unna" betyder?   Ja alltså att jag unnar mig ngt som jag kanske gjort mig förtjänt av eller tycker att jag är värd eller som nu bara är jädrigt gott....

• Thezzizen

Hanna, jag är lite försiktig med mjölk nu i början med amningen  , i vaniga fall dricke r jag en liter per dag. men eftersom lovisa var så ful i huden och man inte visste varför så drar jag ner på den rena mjölken lite...

Och det sura är att jag glömde mjölken framme i morse flera timmar och hällde ut den i tron att vi hade mer....    Nu fick det bli thé istället...

Är Månsan förkyld eller feber eller vad?  Jobbigt för han, men ganska skönt med vila för mamma också kanske?

• Thezzizen

Honey, hmmm gick det inte fort fördig? var de inte ärför du gick sönder så mkt?

Ja snabbare, ja jag lyckades ju föda vaginalt.  Snittades ju efter 15 timmar (12 timmar hemma) på fl förra gången ( iof säkert bara förvärkar).
    Nu var vi ju inne i fem timmar på fl (6 timmar hemma) varav det stod still med krystandet i fyra så ja det gick bra mkt fortare

• Thezzizen

Hanna, ja låter som lovisa. Oftast bara feber....   Dock lägger hon sig till med hosta alltsom oftast nu också o de gillar ja inte... Hon hostade massa i morse o snorade men hoppas att de inte blir värre...

• Thezzizen

Honey, vad säger doktorerna då. Kan de säga ngt om risken för skador vid en vag fl denna gången?

Jag måste erkänna att efter 3,5 timme med krystvärkar hade jag kunnat göra vad som helst för snitt som absolut inte skulle snittas igen. Jg ville helt enkelt bara lägga ner allt och blev en såndärn gnällig en som inte orkar mer.
    Och ja g mådde ju som en prinsessa efter snittet, jämförst med denna gång..

• Thezzizen
    MagdaA skrev 2009-05-20 13:01:03 följande:
    Thezz: varför håller du igen på mjölken? har lillebror reagerat på det? jag dricker alltid MASSOR med mjölk å drog då inte ner på det när jag ammade.
    Nä inte Noel, mer än att han har magknip då och då. mende trodde ju lovisa gjorde det iom hennes fula hud. Så det känns onödigt att dricka en liter om dagen nu i början..
  • Thezzizen

Hanna, haha jag kände mig som en riktig skitunge som bara gnällde. Men då kändes det hopplöst och jag hade bara lovisas fl i tankarna och att de inte skulle funka överhuvudtaget. Sen sa de hela tiden att han låg så högt upp och det kändes som flera mil, innan de berättade helt plötlsiigt att han bara hade ett par cm kvar, då jädrar...

Jag frågade denna gång hur mkt jag blev sydd och de kunde inte säga hur många stygn de blev beroende på hur de sydde (?). Men hade kanske fyra utvändigt o är sen sydd långt upp invärtes också. Skulle inte förvåna mig om de är den där jädra skalpelektroden som skrapade upp därinne så mkt som den åkte upp o ner o skvade där...  Ska blli intr o se i journalen om de står där

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7