-
-
Jag har räknat de fasta räntorna på 5%, vi tänkte dela upp det på tre delar, men jag vet inte om man ska räkna även den rörliga på samma nivå.Hannnas skrev 2009-05-14 07:58:01 följande:räknar du på 5 har du bra marginaler
-
Det är dumt att skicka innan man skrivit färdigt....
Samtidigt så har vi en del marginaler ändå. De som bor där nu förbrukar ca 24.000 kwh el varje år, vilket är ganska mycket. En normalfamilj i villa gör av med ca 20.000 om jag har förstått det rätt. De har dessutom ett dåligt fast avtal som gör att de betalar ca 30.000 kr/år för elen. När vi kollar på det hamnar vi på 19-22.000 kr/år så det gör ganska stor skillnad. Som minst 700:-/mån och som mest 1600:-/mån.
-
Hua, jag ringde min ögonläkare eftersom jag har konstiga streck framför ena ögat. Han vill att jag kommer direkt idag. Visserligen är det bra, men jag blir helt nervös. Iskalla händer och yrslig. Akuttid = jättefarligt i mina ögon.
angiee: Vi har ju som sagt marginaler men jag vill alltid räkna ut värsta tänkbara scenario så att man inte står där med skägget i brevlådan.
-
Hanna: Nu har jag räknat 5% på två lån och 4,5% på ett annat. Lika bra.
Mina ögon var bra förresten. Han är en himla bra läkare måste jag säga. Fixar alltid så att jag kan få komma dit snabbt och på bra tider.
angiee: 7%!? Herregud! Det är jag inte säker på att vi skulle fixa med våra löner som vi har idag!
Thezz: Hur är det med armen idag?
Magda: Björnspår?! Oj oj, en sån vill man inte träffa på när man är ute! Reagerar inte er hund på det?
-
Cia: Men menar du 5% utspritt på 3 lån som t.ex 3%+1,5%+1,5%? eller menar du 5%+5%+5%?
Thezz: Jag hade en del synbortfall när jag väntade Polly. Ögonmigrän sa de att det var. Att det tjuter i öronen har jag haft länge nu, min kurator säger att det är stress. -
Vi tänkte dela upp det på tre delar men kanske låta det vara rörligt ett tag till.jazzy skrev 2009-05-14 13:38:26 följande:Vi hade 3 delar när vi la lånen, då la vi en del på rörligt, en del bundet på 1 år, en del bundet på 2 år. det var olika räntor på alla tre. Nu liggar allt på rörligt, åtminstånde nåt år till...
Hur mycket har ni tjänat på att sätta in luftvärmepumpen förresten? -
Vad härligt att komma in hit och läsa om era bajsproblem!
Idag vid 13 drar jag iväg med jobbet för att äta avtackningslunch på Torekällbergets Wärdshus i Södertälje. Himla skönt att dra igång helgen tidigt!
Innan dess ska jag till min läkare för att prata om diverse krämpor, vissa mer verkliga än andra. Jag hoppas iaf att jag får remiss till en ortoped för att diskutera operation av min hälsena.
-
Vet ni förresten? Igår bytte Laban sin älskade filt mot en sparkcykel! Så nu är filten kastad och han är en stor kille!
Det gick jättebra igår kväll, inte ett ljud om filten, och inte idag heller!
-
Vi gjorde ju på samma sätt när han gav bort sina nappar, då fick han ett stort Duplo-set som var skitdyr. Det ska ju kännas att det är värt att lämna bort sin trygghet.zagolik skrev 2009-05-15 08:56:56 följande:Vilken bra ide! Stora killen!