Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

jazzy skrev 2009-05-12 15:33:30 följande:
    Laban är ju en skön liten kille ju..
    Jo han är underbar, men det är ju fart och fläkt och han har ett jäkla humör (som alla i Borås vet om vid det här laget ).
    Sen har han jättemånga fina och bra sidor också, givetvis.
    Men han har alltid känts som en enmanskravall i jämförelse med de flesta barn.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan
    Hannnas skrev 2009-05-12 19:49:58 följande:
    hahahaaa
    Ja men du har ju träffat honom och vet att det är sant!

Sen tycker jag att alla gör precis som de vill med sina barn, jag litar på att alla är vuxna och förnuftiga människor som har sina skäl till hur de gör.
    Jag erkänner villigt att jag trodde att jag kunde det här med barn när Laban var liten, innan Polly föddes. Men det var en barnlek jämfört med hur det är nu, när man har två barn och de är lite äldre.
  • lurksmulan
    Thezz: Det kommer gå bra! Det känns bara inte så, men man löser det. Man lär sig små knep och man fixar det!
  • lurksmulan
    angiee: Sätt igång och knip! Ta som vana att du alltid kniper när du borstar tänderna t.ex. Och sen lite då och då när du kommer ihåg. Det är jobbigt ibörjan, precis som med alla träning. Men det är viktigt! Jag har en kompis som precis opererats eftersom hon inte knipt alls och fick ansträngningsinkontinens. Inte roligt.
  • lurksmulan
    angiee: Ja det är som att knipa av kisstrålen. Som Kickan sa kan man be bm om hjälp så att man vet att man gör rätt.

Här får man inte heller ha barnen på dagis om man är ledig en dag.
  • lurksmulan
    snö: Hur har det gått med huset förresten?
  • lurksmulan
    Thezz: Bör du inte ringa sjukvårdsupplysningen om du misstänker en propp?
  • lurksmulan

Morron!

Jag blir galen, jag sover så dåligt! Oftast somnar jag ganska fort, för att vakna typ en timme senare och sen inte kunna somna om på en bra stund. Dessutom vaknar jag flera gånger på natten och brukar ha lite problem att somna om. Suck.
    Det här går i perioder iofs så det är väl inte världens största problem men det är så typiskt att när båda barnen sover och är tysta är det jag som inte kan sova!

Jag vet inte om någon här vet, men brukar den rörliga räntan ligga på 5-6% i vanliga fall? Eller är det bara de bundna räntorna som ligger där?

• lurksmulan
    Honeyflowers skrev 2009-05-14 07:32:47 följande:
    morningjag får såna jäkla magknipsattacker, brukar man få det som gravid eller`?!Gör så ont...
    Inte generellt som gravid skulle jag tro.
    Har du ätit något konstigt? Stressat? Ätit fet mat?
  • lurksmulan
    Honeyflowers skrev 2009-05-14 07:38:01 följande:
    lurkan: inte vad jag vet,,, tänkte mer på att det möbleras om där inne i magen typ....
    Det är inget jag känner igen, men det betyder ju inte att det inte är andra som har det så.
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7