• angiee

Pladderbebisarna Del 7

Hej Hopp!

Oj vad ni skriver

Vendla har fått smaka allt! Socker som surt. Däremot får hon aldrig godis, enstaka tillfällen får hon en piggelin glass & bakverk får hon smaka de få gånger det bjuds. Annars är det mycket frukt & annat som bjuds här hemma.

Jag tror nog verkligen att alla barn är olika och håller med att man "får välja sina fighter". Vendla visar ju starka tendenser till att "få som hon vill" & river upp himmel o jord när något eller någon går emot henne. Det är LÄTT att tappa tålamodet & speciellt för mig som är något av den eldigare typen. Än har inte helvetestrotsen brutit ut, men den kommer....
    Å andra sidan kan man ju se det som så att det är utvecklingsmässigt bra för barnen att gråta & bråka, testa sina gränser och att deras vilja växer fram! De lär ju sig! Blir medvetna om sin omvärld och att dem befinner sig i ett sammahang. Det gäller väl bara som förälder att stå pall för det och visa trygghet & stabilitet. SVÅRT SVÅRT!

Hur som helst gör vi alla det vi tror är bäst för våra barn - och VI känner ju våra barn bäst & därför lämpar sig väl olika metoder för olika barn.

• angiee

Morrn!

Äntligen en dag i frihet! Vendla på dagis & ingen skola för mig idag. Däremot måste jag ta tag i hemmet som ser för j*vligt ut!

Ett litet känsligt problem här...

Känner att jag är slapp i slidmuskulaturen & bäckenbotten, NU efter 18 månader efter förlossningen. JÄTTEJOBBIGT!!!! Vet inte vad jag ska göra riktigt! Har ju såklart inte gjort några knipövniongar vilket jag borde gjort. Läst att det aldrig är för sent att börja, så det har jag gjort nu, men det är svårt & jobbigt jue!
    Usch, känner mig lite rädd, vill absolut inte föda barn eller vara gravid igen om det inte blir bättre i underredet!
    Känner av det framför allt efter sex och när jag står på huk. Det lixom "tynger ner", hm... Jaha! Kul? 27 år & förslappad, HUVVA!!!

Nån mer eller nån som vet vad jag kan göra? På efterkontrollen sades inget om att det skulle vara slappt men jag vet ju att det kan komma långt efter en grav & förlossning.

• angiee

after eight skrev 2009-05-13 08:59:44 följande:

Morrn! tillbaka på jobbet efter två dagars sjukskrivning, men mååånga dagars sjukdom. Hoppas kroppen håller. Angiee: har ni så fria tider på dagis att Vendla kan vara där när du är hemma ledig? Det skulle aldrig funkat här.
    Vaddå, jag förstår inte? Skulle inte barnen få vara på dagis om föräldrarna är lediga en dag eller vaddå?
    Hon går ju heltid & vi betalar för heltid. Så om jag är ledig en dag så får hon absoluuuuuuuut gå till dagis!
    Jag behöver MIN tid & Vendla behöver vara på dagis. Där blir hon stimulerad, inte hemma med sin trista mamma
  • angiee

Jag tror det är som kickan säger. Jag studerar ju heltid & ska följaktligen PLUGGA de dagar jag inte är i skolan, men ibland måste man städa åxå.
    Fast jag vet inte om det är så i sthlms kommun, att man måste vara hemma med barnen om man är ledig, jag tror aldrig jag hört det faktiskt!

• angiee

Lurk

Men HUR vet man a tt man kniper rätt? Som att knipa av kisstrålen? Gör ju så men funderar på om det är "rätt"? Hur fan ska man annars knipa? Kniper hela tiden nu men har nog åkt på lite tr'äningsvärk

• angiee

AE

Tar det absolut ej som kritik. Troligen har jag inte informerat mig om läget eftersom jag inte behövt så att säga ÄLSKAR att vara hemma själv, det är underbart!!!!!

• angiee

Hahahha... Näej det skulle jag inte säga

• angiee

Kickan 84 skrev 2009-05-13 10:47:26 följande:

angiee: Förresten, hur blir ert bröllop nu? För visst blir det väl ändå?
    Jajjamensan men det blir borgerligt i stadshuset istället Kan nog bli fint ändå
  • angiee

Lurkan

När vi var på banken gjorde han en grovuträkning på räntan (5 års), på 4,32%. Där ligger vårt maximum vi kan betala, iaf tills jag börjar jobba. Med dagens räntor hamnar vi inte alls på spec tokhöga kostnader men när vi binder lär vi hamna kring 4-5 % beroende på hur lång tid vi binder.
    Nu säger de ju att man ska låta allt ligga rörligt tills det börjar klättra uppåt & då kan man binda lite i taget & då gärna under en lång tidsperiod.

Amingen, huvva - den har man ju förträngt. Jag åkte på mindre mjölkstockningar ett par ggr under de 2 månader jag ammade. Feber & knölar - som gick att massera bort. Men AJ! det gjorde ont

Antar att jag själv snart kommer sitta i ogräslandet & fundera,

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7