• angiee

Pladderbebisarna Del 7

Thezz

skönt att vara hemma. Vad heter lillen? 
    Hoppas att ni får njuta rejält av varandra nu!
    ღ ♥ ღ Vendla - vår livslånga uppgift & kärlek ღ ♥ ღ
  • angiee

Hannah

Hon är bedårande & lik A tycker jag åxå. SÖT som attans!!!

• angiee

Sitter i skolan men ska iväg på en ansiktsbehandling nu & sedan dricka VIN med en kompis i stan. Ja - en tisdag! Idag är det "helg" för mig eftersom all annan tid går åt att vara mamma, plugga & jobba extra. Man får ta vara på sina tillfällen. Ska njuta ordentligt!

Kram alla!

• angiee

Jag & en kompis delade på 2, 5 flaska vin igår & idag är jag T R Ö T T ALdrig lika roligt dagen efter!

• angiee

Har åxå missat att lillebror fått ett namn. FINT!

NO
    Det är ungefär samma här, C får alltid sovmorgon & jag går alltid upp, ibland ber jag om en stund på morgonen & oftast tar han henne då, men det är inte ofta. Kanske pga att jag sällan lägger fram att jag vill sova ut. 
    KARLJÄVLAR
  • angiee

jag säger prinsessa till Vendla,  förstår ej vad det är för fel i det?

• angiee

Fast i min värld är orden "prins & prinsessa" mer en metafor & kanske inte i ordets bemärkelse "prinsessan av Sverige" eller liknande. Det är ett uttryck för att just mitt barn är unikt för mig och MIN prinsessam - det finaste jag har.

Tycker inte man kanske ska dra det till extremer för då skulle ju det vara lika illa att barn leker polis, doktor, häxa, prinsessa osv...
    Jag fattar lixom inte varför man inte kan kalla sina barn eller tilltala dem andra titlar???
  • angiee

Tycker helt klart att ni överdriver själva frågan. 

Det handlar ju inte om att mitt barn inte är mitt barn bara för att jag kan säga prinsessa.
    Kallar henne inte för prinsessa i dagligt tal, utan hennes namn - men självklart kan jag säga att hon är min prinsessa likaväl som jag kan säga älskling, kärlek, hjärtat, stjärnan osv osv.
    Varför skulle man inte kunna kalla barnen för "könstypiska" namn? De är ju av ETT kön!
    Tycker det är överjävligt att det ska vara så modernt att avköna allting numer. Tycker det inte är fel att en flicka kan ha ett blått rum & vice versa. - men inte heller fel att en flicka ska ha ett knallrosa rum?
    Varför ska det vara fel att flickigt är till flickor - det är väl lika rätt som något annat.
  • angiee
    Måste lägga till att det finns en diskrepans i den här frågan!
    Det kan ju bli överdrivet åt båda håll!
    Jag håller med er andra om att det inte får blir FÖR mycket- Barn ska ju vara just bara BARN. Jag skulle t ex aldrig klä på mig flicka såna där låtsas cinderella klänningar eller inreda hennes rum i allt vad prinsessa heter. Det skulle jag ej göra pga att jag inte skulle vilja "pracka" på henne en stil eller attityd.
    Däremot är det scenariot långt ifrån att man kallar sina barn för prins eller prinsessa vid vissa tillfällen. Förstår ni hur jag menar??
    Lagom är väl bäst, men man ska väl aldrig göra sina barn till stereotypa figurer eller låta dem tro att de lever i en disneyvärld - som många föräldrar gör!
  • angiee

Nej - Hannah & jag resonerar som du. Vill V ha svarta kläder på sig så får hon det, eller vill hon leka med bilar så får hon det. Dessutom är vi väldans "könsneutrala" i både leksaer & klädfärger i det här huset. V har t ex mörkgråa väggar i sitt rum- Fast det säger ju inte så mycket.

Jag menar bara att jag hittar inga fel i orden om man använder dem med måtta.
    Jag refererar inte prinsessa till överklass snobbar som lever på skattepengar - utan till en fin , speciel liten tjej. MIN!
    Men såklart allt kan ju överdrivas. VIDRIGT tycker jag t ex är när man klär bebisar & barn i fotbollslags kläder eller supporter kostymer " I LOVE DJURGÅRN " eller så. FY FY FY!!! Då har man evrkligen inte valt själv..
    Fast jag förstår hur ni menar, alla  tycker olika & viktigast är väl att INGET går till överdrift utan att barnen får utvecklas så som dem ska! Utan påtryckningar eller dyl.
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7