Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

Thezzizen skrev 2009-04-02 07:18:18 följande:
    Hanna, hon har ju spjälisen fortf. men jag tar nog tebaka det, de är nog snarare febern som gjorde att hon sov så länge i sin säng... nu ligger hon i mitt knä o ser postis per, blir nog inge dagis idag..jo, integritet var det som hette duga igår, man fick knappt peta på henne... 91 lång o 11 kg blev det iaf..nä hon sa efter fem dgr kunde de reagera på den, o hon har ju inte gjort de tidigare heller, bara de innte är öronen igen, ska ju boka tid för koll snart iaf efter förra vändan
    ja tidigast 5 dygn o upp till 14 va? äsch jag minns inte... M slapp reaktion iaf tacksamt...

Nää har lillgummis feber trist...

LÅNG är hon med, M framstår mer o mer som en plutt tycker jag...

Drömde inatt (el när jag slumrade) att förlossningen var på G (hade så ont igår o mkt SD inatt)... fy var inte kul, inte redo än...
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-04-02 07:36:58 följande:
    Hanna, ooops lite fel där. 81 lång är hon. inte 91... så hon är en kortis med litet huvud... hmm, skulle ju behöva ta oss te apotek o affär idag iaf...
    oki lite mer som M då litet huvud??

mm jag håller på o städar här, bara väääntar på att lämna M på dagis (hemskt jag vet) men jag ska baka tårta o köpa flagga+vimpel idag... har mkt att fixa med innan lite kalas i eftermiddag *ännu mer trött*
  • Hannnas

Thez... ja det var inget gigantmått på mössan men normalt väl? vet inte vad tjejjer "förväntas" ha på 18mån..

Tycker du är taskig Lättja som inte avslöjar nåt namn {#lang_emotions_tongue_out}

• Hannnas

Morron

Guuud vilken lång dag det var igår, men maken blev iaf firad, köpte en flagga o hissade, blåste lite hjärtballonger o bakade en tårta

M sover här än Han vaknade kvart över 4 imorse, han hatar att ha kiss i blöjjan... men peppar peppar fick A honom att somna om ... hmm man ska inte säga för mkt för nu hör jag knorrande, får väl se om han kommer ut med en kudde under ena armen o nallen under andra

Thezz... hur mår gummis idag??

NO... kan de inte ta bort det där sen efter nästa förlossning? Låter ju obehagligt...

2007... nja vi har inte börjat nåt på trädgården än, det är ju eg först denna vecka man kan se den nu när snön är borta men planer finns..

Zago... smör??? finns det så mkt att välja på? *blåst* på mackor använder vi bregott (är väl nästan det enda smör som finns till mackor, allt annat är ju nästan uteslutande margariner)... flytande smör i matlagning och även vanligt hårt smör i mos o sånt... använder sällan margarin överlag, det är i vissa bakmoment där man inte vill ha kakan el degen för "tung" jag använder margarin.. som i bulldeg (men smör emellan såklart )

Snö.... gott att J går upp iaf! han får lägga på ett kol nu för nu ligger ju t o m M före honom fast J är längre! men rätt håll helt klart o det viktiga är ju ändå att han går upp o har aptit o mår bra, det mesta annat reder sig med tiden

Angiee... grattis igen!

Kick... löste det sig med kommunen? ringde du?

Magda... ja tandis var ni hos ja, vad sa de? skönt att det gick bra trots att han fick lämna traktorn i väntrummet

• Hannnas

thezz... finns nog på många ställen men dessa köpte jag på ica ... när ska du iväg o kolla bebbsens läge idag? hur känns det som han ligger?

• Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-04-03 07:32:03 följande:
    Ska vara där halv elva, dum tid eg om ja ska försöka komma till vc också men men...just nu känns inte så mkt alls viket torde betyda att den ligger rätt. Dock är allt put o rörelser är åt sidorna... Så jag tror på samma som förra gången, fullt rörlig högt upp
    Jo put i sidorna blir det ju klart när bebis ligger med huvuet ner, o det kan vara myycket sånt även om de är långt ner o bara ruckbara (så var det med M)... min bebis är oxå väldans rörlig än enl BM men så är det ju länge med andra barnet sägs det... hoppas han ligger rätt nu iaf... hur ställer du dig till ev vändningsförsök annars?
  • Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-04-03 07:39:05 följande:
    hanna, jo behövs det vändas kommer vi göra det. Dels flr att jag inte tror att bebisen kommer komma upp med huvudet högre än fötterna. n när den lligger i tvären så har den ändå egat med huvudet ner, typ ovan ljumsken så jag tror inte det bir svårt isåf. o de är nog det som gör att den gärrna flyttar sig där nere också..
    mm en klar poäng! o du, nu är det nära
  • Hannnas
    Thezzizen skrev 2009-04-03 07:50:31 följande:
    huga ja,nhar måns fattat läget?Ska ta påskveckan nu o fixa det sista inför bebisen, plocka fram lite kläder o klä bebiskorgen o kik apå vagnen o grejer. Lite bra blev det att R blir sjukskriven då. Och superfint väder blir det ju å!!!!
    Jadu det vet i fasen, man har ju knappt insett själv han säger ju att bebisen bor i magen mm men sen tror jag inte att han verkligen fattar faktiskt... brukar säga att det är hans bebis och kommer köra lite på den linjen sen när hon kommer...

Blev R SS länge el? tråkigt men praktiskt just nu

Mysigt att boa lite jag är nog klar med det mesta troor jag, ska till ikea i helgen o köpa lite grejjer till Ms rum som är försenat inflytt blir väl till påskhelgen för honom... känns läskigt tycker jag att ha honom på ett annat våningsplan
  • Hannnas

2007... ohh gott att få fram utemöbler! jag är på jakt efter sådana nu

hmm tjejjer, hört att man inte ska använda olja till altaner utan nåt annat? men vad heter det, kanske man kallar det olja bara?

• Hannnas
    2007 skrev 2009-04-03 08:03:19 följande:
    Sol i Västerås altså, hoppas att dimman lättar här snart. Du ska inte gå på Hen och Trädgårdsmässan i helgen??? Dom lär ha bra erbjudanden på utemöbler. Vi använder Cuprinol till vår altan, en typ av olja. Om det är rätt vet jag inte, men det fungerade bra förra året.
    Nä måste till ikea denna helg tyvärr och söndagen=måla måla måla... fasen! ja det var ju synd... ecohallen hade ett jättefint erbjudande på en ursnygg teakgrupp däremot nedsatt från 10' till 5'... men då ingick bara 4 stolar o jag vill ha 6, så de ska ringa idag om det går att köpa till 2 (och andra dynor) så då blir det väl det *hoppas men brukar inte ha tur*

Har du kontaktat FL ang dina dubbelinlägg?

Får kolla upp det där med oljan, vilken man ska ha... ska iaf börja med att såpa och klorina av däcken här
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7