• jazzy

Pladderbebisarna Del 7

MrsMurphy skrev 2009-05-12 13:38:56 följande:
    Från början valde jag att vara riktigt bestämd när det gällde allt sånt här men mycket snart så insåg jag att det blev stora bråk om det mesta och att allt detta som verkligen ÄR farligt föll in i samma bråkverkstad. Då valde jag att prioritera att hon verkligen ska förstå när saker är farliga på riktigt och att det inte får bli samma bråk om saker som egentligen inte är så viktiga.
    hade du fortsatt vara bestämd ett tag till så hade du "vunnit" {#lang_emotions_wink}

Jag har haft min beskärda del i fighter, så jag är såå nöjd att måns inte trilskas med nåt...

Jullan & hade klädfighter från det att han var ca18 mån...INTE kul!!!! Ett helvet mer eller mindre, då var jag ju ensam med två småbarn...
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Honeyflowers skrev 2009-05-12 13:48:31 följande:
    Lättja: Jag menar att jag tror inte att det är skillnad på dig och mig, utan på oss som har sådana här barn och på dem som inte har det.jazzy: usch ja då vet du ju hur det är....tur att Måns inte är sådan nu.
    jo du..OM jag vet hur det är med ett viljestarkt  barn..inte om mat då men om annat..
    Det var då jag fick mitt första gråa hår..
    3 barnsmamma
  • jazzy
    lurksmulan skrev 2009-05-12 13:49:48 följande:
    Barn över 18 är envisa och har ett jävla humör överlag, sen spelar det inte så stor roll om man krigar om mat eller kläder. Nåt krig är det alltid. Polly får spelet över det mesta, allt från att hon inte får bara slicka av smöret på mackan och förvänta sig mer till att hon vill ha ett speciellt klädesplagg eller inte får slänga toapapper i toan och fiska upp det igen.
    du menar över 18 månader va {#lang_emotions_wink} 
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Honeyflowers skrev 2009-05-12 13:54:50 följande:
    jaz: haha, jag lär också få ett grått hår snart nää men allvarligt, det är tufft!
    Det är jättetufft att vara förälder/barn idag...Det ser jag  hemma, men mest i skolan faktiskt..En del barn har det tufft & jobbigt på många sätt..då framstår "matkrig" som en fis i rymden...
    Men där är ju vi vuxna som har ett otroligt stort ansvar för våra barn. Många tycker kanske att vi har många regler mm hemma, men jag lovar att man har igen det sen. Ju tidigare man sätter (rimliga såklart) gränser desto bättre för barnen...
    3 barnsmamma
  • jazzy

Klart att alla ÄR olika & bra är väl det.
     Jag är inte rädd för socker alls, men jag tycker gott Måns kan vänta med godis ett tag till. Han lär ju börja äta sen iaf... Men vi äter ju sälla godis hemma. H & J äter ju på helgen ibland. Helst skulle jag vilja att dom inte heller åt godis det innehåller för mycket enl mig skit!! . Då bakar jag heller nåt gott, kladdkaka eller chokladbollar

3 barnsmamma
  • jazzy

Fast å andra sidan ser jag inte vitsen med att barn ska få det dom vill genom att "bråka" sig till det. Men vi är alla olika & uppforstrar våra barn olika... Det är faktiskt lite kul att se ibland..jag som jobbar med barn!!

3 barnsmamma
  • jazzy

Haha..era sexdårar{#lang_emotions_wink}
    Man kanske skulle fixa en nr  4...  (nä jag skojar bara)

3 barnsmamma
  • jazzy
    MrsMurphy skrev 2009-05-12 14:43:12 följande:
    Jazzy: Det jag menar är att det i många fall blir helt onödiga bråk om löjliga saker. Det handlar inte om att dom ska bråka till sig saker utan att jag anser att det är löjligt att det ska bli stora fajter om saker som man ändå kommer att tillåta inom några år.
    förstår vad du menar, men det är ju vi vuxna som bestämmer vad vi vill ska vara ok. Fast vissa saker är inte ok när man är liten. Det är så ( iaf i vår familj) att vissa saker får man göra & vissa inte. Så där håller jag inte med dig riktig..
    Men visst, man få välja sina fighter, Innan så att säga...
    3 barnsmamma
  • jazzy

Laban är ju en skön liten kille ju..

3 barnsmamma
  • jazzy

Angiee...håller med... Sen blir det lättare att stå emot sina barn när man väl fått fler  än 1...

3 barnsmamma
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7