Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Pladderbebisarna Del 7

MagdaA skrev 2009-04-13 10:23:18 följande:
    Nån här vars barn haft storkbett vid födseln? syns de fortfarande? Alex har kvar sina både i nacken och pannan/ögonbrynet.No: säger osm Hanna, kommunikation. Ta upp det med honom och låt honom förstå. säger hur du tycker och känner och hur du skulle vilja att det var. Annars kommer ni aldrig orka när nästa kommer.
    Joline hade både i nacken och på ögonlocket. De i nacken är kvar men inte de andra. '

Hur mår ni annars då?
  • MissFörstånd

Godförmiddag tjejjer!

Längesen jag var här, har mycket i skolan men idag är jag ledig! Har setat och druckigt laxabon hela morgonen, inte speciellt roligt! Men de är för en god sak, ska göra en koloskopi dag och se om jag har någon inflammation i magen eller om de bara lever sitt eget liv ändå .

Ser att ni pratat amning, jag kunde inte att J så nästa gång SKA jag amma. Jag åker inte hem från BB innan de funkar. Tror att jag känner så eftersom jag inte ens kunde prova på riktigt med J.

• MissFörstånd

Lättja - Ohh vilka sötnosar! Vad stor lill-tjejjen blev!

Zago - vi visste inte kön och de är jag jätteglad för!

Hur tar man blodprov på sånna här små? Kan bvc kolla allergier?

Angiee - verkligen ett dilemma, men jag håller nog med hannah.

• MissFörstånd

Kick - Ja jag antar att man får köra på de, ska ringa bvc och förvarna att jag vill kolla allergi på J. HUr mår ni annars?

• MissFörstånd

Kick - Jo vi mår också bra. Mycket med skolan här också, alldeles för mycket röda dagar nu. hinner inte klart med allt. vad är de för uppsats du skriver?

• MissFörstånd

Kick - Vad skönt med sista rycket. Lycka till med uppsatsen! Jag har ett år kvar sen är jag färdig.

Nu blir de en liten promenad. Trevlig kväll

• MissFörstånd

NO - Blir också nyfiken på din sy-grej. Inboxa gärna eller skriv i din blogg kanske? Eller vill du kanske inte ha så många besök nu?..

Jag ska också vara med på tjejruset som de heter i Falun, de är 5km och går av stapeln på onsdag . Blir att promenera här också för problem med fogarna (fortfarande!) och att jag nog aldrig som de är idag orka springa allt.

Om en timme bär de av till jobbet och ikväll är de modevisning. Inte alls pepp för jobbet, men dubbel lön så de är bara att le.

• MissFörstånd

Hannah - Gu' va duktig du är som ammar och går samtidigt. Kan se mig själv göra nått sånt och de ser inte bra ut

NO - Hur går de för dig? Du är väl nästa på listan att få bebis?.

• MissFörstånd
    numberone skrev 2009-05-20 20:26:33 följande:
    Ja gode gud det är bara 3 veckor och 5 dagar kvar.... anders går på låååång semester om 6 dagar.... Är så nervös och rädd men vi har börjat att förbereda en del saker vi önskar att de tar hänsyn till... bl.a. val av läkare (2 av 3 som snittar den dagen känns ok för oss) och att vi vill ha en barnläkare på plats hela tiden.
    De är väldigt snart. De är den 15:e alltså? Hoppas de tar hänsyn till erat val av läkare. Varför känner ni inte för den tredje läkaren om jag får fråga? Förstår att ni vill ha en barnläkare där!
  • MissFörstånd
    numberone skrev 2009-05-20 20:47:08 följande:
    Äh jag är lite tramsig.... Den läkarn heter samma som den som vi hade vid ellens förlossning, det är inte samma läkare men känns ändå lite i själen + att jag har stor respekt för de andra två och vet att dem har många snitt och förlossningar bakom sig.
    Jag tycker inte de är tramsigt, de är klart du känner nånting och kan man då få välja skulle jag också göra det.
  • MissFörstånd

Joline är nu 1½ och jag bara funderar lite på när ni bytte ut spjälisen?

NO - Vad duktig hon är!

Vi har haft mkt problem med Joline när de gäller sömn och läggning, men nu har de flytit på bra väldigt länge. Vi ger henne kvällsmat, byter om, borstar tänder, sätter på musik, lägger och går ut. Jag är glad så länge de funkar.

• MissFörstånd

Kikar in. Längesen, hinner ingenting nu för tiden. Ville passa på att tassa in för att berätta att jag ska opereras den 16e. Börjar bli lite pirrig

Hur står de till med er? läste att de var lite snorigt hos vissa, inte roligt!

• MissFörstånd
    Hannnas skrev 2009-06-04 20:11:29 följande:
    Lättja... har heller ingen susning... funderar på att blankrösta ändå, för jag avskyr de sk "lönerna" de får... o då röstar man ju iaf...Linda.... blää lider med dig, inget kul alls de sista veckorna ... pepp o kram till dig snart vintid o kallrökta korvar o goda ostar för dig!mf.... op??? för vad??
    Jag ska göra en gastric bypass. Känns jätteskönt att de snart är över. tiden innan känns så långsam.
  • MissFörstånd
    snöstjärna skrev 2009-06-05 10:04:12 följande:
    Thezz:ny blogglayout snart kanske ? =)
    Den frågan skulle jag vilja ha
    snöstjärna skrev 2009-06-05 09:52:41 följande:
    Tjingeling!Missförstånd:Gud så skönt att det gått så snabbt för dig att få tid. Jag väntar å väntar å längtar å längtar ännu, men SNART såååå! =)
    Ja de känns superbra! Lite läskigt och pirrigt men mest roligt! Fick ju trots allt tiden så snabbt för att de är privat...
    Thezzizen skrev 2009-06-05 09:57:16 följande:
    Snö o MissF,  sitter precis och ramlade på en stor sidan om GBP op i min morrontidning här. Visste inte ens att det gjordes här på las.
    De finns lite överallt .
  • MissFörstånd

Hej tjejjer!

Här sitter jag och är ofrivilligt barnlös.. Sambon hade kommit överens med farmor och farfar att Joline skulle sova där inatt.. Jag blev ganska besviken eftersom jag inte på något sätt ingick i planerigen. Hon är där nu iaf och jag kan inte sova längre.. Sambon sover så gott så... Vi ska till kupolen och shoppa lite idag och då är de väl bekvämt att Joline inte är med men de spelar egentligen ingen roll...

Är nog mest besviken över att hon är borta den här elgen, nästa helg åker jag till stokcholm och blir borta en vecka för operationen... Kanske ag borde lära mig att säga ifrån?!

NO - Hur var släktträffen?

Hannah - Jag har tur och blir inte övergiven för fotboll men när de gäller att döma hockey så ligger jag inte så bra till

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7