Inlägg från: numberone |Visa alla inlägg
  • numberone
    Hannnas skrev 2009-03-17 10:41:03 följande:
    Jättefin Jag har precis börjat slipa på Ms säng... usch så trist det är med förarbetet...
    Ja det är mycket jobb.... tänkte bara slipa liiiite och sen använda mig av en fäst/häftgrund för det är så dum lack på denna ...kommer inte gå att slipa igenom...
  • numberone
    Hannnas skrev 2009-03-17 10:47:11 följande:
    ahaaa hur fungerar sån fäst/häftgrund? tell me?Min säng är ju en furusäng, antikbetsad o ja, den lacken är inte heller kul...
    Vi köpte en sån färg när vi skulle måla om vårt kakel eftersom det är svårt att få den "riktiga" färgen att fästa men denna är toppen och sen sätter sig den riktiga färgen på denna ... Hmm svårt att förklara!
  • numberone
    snöstjärna skrev 2009-03-17 10:54:15 följande:
    Skulle ha börjat å fixa med Jordans säng med .... mamma skulle ju skrapa den nu när det blev varmare ute ... men nu har hon gått å blivit påkörd =( Så armen är lite trasig =(
    AAaaj stackarn....KAn du inte greja med sängen själv?!
  • numberone
    Hannnas skrev 2009-03-17 10:59:57 följande:
    Meen stackars mamsen Hmm måla kakel? kan man måla vilket kakel som helst? har ju dansk sjösten uppe o jag gillar inte färgerna...
    Vi hade ett gräsligt brunt i köket, typiskt småttigt 70 tal som är lite buckligt ... det har blivit kanon...
  • numberone
    snöstjärna skrev 2009-03-17 11:04:42 följande:
    No:Mjo måla kan jag nog göra själv, men skrapa bort färgen e jag osäker att nacken pallar. Den står dessutom hemma hos mamma å pappa nu, de har ju stor tomt å ja det kändes smidigare att skrapa den där ... iofs e de väl ingen jättepanik. Men ja, det skulle ha gjorts.Hade den varit hemma hade den redan varit fixad ;) Men nu får vi hoppas mammas arm fixar sig snabbt istället .. det var några bristningar å blödningar i muskelfästen "bara", inget brott tack å lov.Hanna:Ja hemskt, så dumt med olyckor. Befarar att hon ådragit sig en whiplash även hon nu =(
    ok då förstår jag.... Hopaps att det löser sig!
  • numberone
    angiee skrev 2009-03-17 16:34:53 följande:
    Håll en tumme för oss. Imorgon ska vi på möte med banken & ansöka om ett bolån.  Vill inte säga för mkt än men vi har fått nys på ett projekt som Trivselhus ska bygga, vi har fått ett GRYMT pris & i ett bra område på ett hus om 130 kvm. Bättre än så här bli der aldrig! Nu hoppas vi bara på att banken godkänner oss (eller mig rättare sagt) att jag får vara med på lånet, kan vara kärvigt med tanke på att jag studerar etc... Invecklat men HÅLL TUMMARNA!!!
    Du ska definitivt vara med på lånet.... För oss var det bara ett plus med min inkomst jag fick ifrån studierna...Håller tummarna!
  • numberone
    angiee skrev 2009-03-17 16:39:45 följande:
    Här är det tydligen inte så CSN räknas inte som inkomst, men vi ska kämpa. Det handlar ju egentligen om att banken får förtroende för oss & att vi ekonomiskt klarar av den belastningen som lånet innebär. Jag är dessutom bara tj.ledig, så efter mina studier  kan jag gå tillbaka till mitt jobb & ha en fast inkomst, om jag inte skulle få ett nytt jobb alltså.... HOPPAS!

Csn räknas aldrig som en inkomst eftersom man inte betalar skatt på dem pengarna men samtidigt är det ju pengar som trillar in varje månad som kan vara med å betala på lånet. Vi har lån hos SEB och jag är med på vårt lån.... skulle aldrig låta anders stå ensam på lånet.... nu tror jag inte för en sekund att vi kommer dela på oss men att jag är med på lånet gör det ju lättare rent juridiskt iom att vi inte är gifta...
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7