Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Pladderbebisarna Del 7

jazzy skrev 2009-03-31 09:29:06 följande:
    lugg blir väl jättebra...ska oxå bleka lite nu inna sommaren..
    Jo det ser lite mer "frisyr" ut... samtidigt är den ivägen när det är varmt på sommaren.. men men just nu har jag ju Tyra panna så
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    jazzy skrev 2009-03-31 09:34:03 följande:
    fast jag har lite sneklippt lugg, så om/när den blir för lång dra jag den åt sidan
    mm får se vad jag kommer fram till, på mig gillar jag rak lugg, men på andra är det oftast snyggast med sne som du har... ja nyllformen du vet

Nä kanske dags att packa iväg sig... ska vara där 10...
  • Hannnas

Goeftermidda

Här pratas det häckar hör jag vi ska oxå sätta häck i vår nu... syrén blir det här

Ska iväg o köpa present till A imorgon med, han fyller på torsdag....han har tjatat om ett japanskt körsbärsträd i flera år nu så det får väl bli ett sånt om det inre är för dyrt...

• Hannnas
    jazzy skrev 2009-03-31 15:53:21 följande:
    sån vill jag med ha....fina ju!!!
    Jaa jättefina
    Thezzizen skrev 2009-03-31 16:02:10 följande:
    Tror det ligger rint 6-800 kr.Jag fick presentkort i födelsedagspresent som vi ska handla ett glanskörsbär för, typ liknande prydnadsträd
    oj det var dyrt får kolla vad det kostar här, tänk på att västgötaslätten=snålslätten o boråstrakten=värst får se vad de tar på blomsterlandet imorgon..

Det var i högsta laget annars... har ju eg lovat att inte köpa nåt så i den kalibern blir lite mkt... får bli en vimpel annars haha
  • Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-31 20:04:03 följande:
    Hus å trädgårdar. Mysigt! =)Vi ska faktiskt i väg på en husvisning nu i april på ett hus som jag hoppas på!www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/390808Jättenära badstrand, å inte alls långt in till centrum där vi bor nu.
    Potential men mkt att göra verkar det som? kan inget om priserna hos er där men jag tycker det verkar mkt i förhållande till hur mkt som behöver göras i stora kostnader sett... el?

Nu kanske jag är en idiot {#lang_emotions_embarassed}

Men underbart att vara så nära badplats!!
  • Hannnas
    Honeyflowers skrev 2009-03-31 20:07:53 följande:
    GokvällNi vars barn nu använder pyjamaser, 2-delade, vart nånstans brukar ni köpa det? Går ju inte att få på Maxen en vanlig pyjamas längre, som måste knäppas, han blir tokig!!!!!!!
    Laban har 2-delat... o det finns väl på lindex med? el
  • Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-31 20:15:14 följande:
    Hanna:Vad tänker du på då? Badrummen?Vi har tänkt låta det bli vårt livsprojekt ... vägar å golv kan man ju lätt göra om det kostar ju inte så mycket. Det är badrummen som bör göras om först ... Det är rätt billigt hus just nu i vårt område, brukar ligga närmare miljonen numera =(  Kan hända det blir alldeles för många budgivare på detta med, å då kommer det rinna oss ur händerna ... Ser du nått mer jag inte tänkt på? Som är stora kostnader? Kaminen bör man ju kunna använda rätt mycket, vi har tillgång till gratis ved ...
    Nä det är badrummen som du säger som är dyra, o sen tänkte jag på att det var direktverkande el, så värmesystemet där.

Otäta rörgenomföringar kan ju innebära rätt mkt jobb kanske...

Jag är ju mitt i badrumsbyggande o det är tamejfan svindyrt även om man inte väljer lyxgrejjer... så det var väl det jag såg direkt...

Vi har oxå gratis ved till vår kamin det är kanon! men kolla vent.systemet i huset så du vet om du har någon större nytta av den värmen som uppvärmning av resten av huset, oxå en tanke... (man blir skadad av att vara gift med en som håller på med sånt )
  • Hannnas

Jaz... jag är blondie med lugg igen o nää du får inte se än

• Hannnas
    snöstjärna skrev 2009-03-31 20:36:30 följande:
    Hanna:Ja det är ju badrummen man bör tänka på att göra om ... men vi hade ju tänkt lägga pengar på ett kök här i lägeheten ändå, så ja, det kanske kan gå jämt upp att få ett badrum klart i alla fall. Elen ja, ja de flesta hus har det här ännu .. i alla fall de som säljs. Tänkte man skulle kunna dra nytta mer av kaminen, å ev. byta ut systemet så småningom ... kanske luftvärmepump som vi pratade om tidigare...
    Ja ok, ja kök är ju inte heller billigt men 2 badrum slår nog det ändå tror jag

Luftvärmepump är ju kanon o det bör ni ju sätta in omg isf, går säkert banken med på iom att det direkt drar ner er månadskostnad där

O kaminen värmer inget mer än där i det rummet OM inte det är bra vent i huset så kolla det som sagt bara en tanke

Usch vilken trist realist jag är va inte alls meningen! *skäller på mig* men som du säger är ju hus ett livsprojekt o klar blir man nog aldrig... så det är helt rätt inställning tycker jag, knas när folk tror att allt ska vara klart direkt om man inte köper nytt då
  • Hannnas

Jaz... {#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7