Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

Hannnas skrev 2009-04-28 18:30:00 följande:
    haha Lennart Hellsing
    Precis! Det kanske kan lura ut henne?!
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan
    jazzy skrev 2009-04-28 21:01:21 följande:
    ja vad vill ni??
    Middag låter ju jättetrevligt! Vi har utvecklingssamtal på dagis till kl 16 så det vore ju perfekt att åka hem och byta om lite och komma på middag!
  • lurksmulan
    jazzy: Men jobbar du så sent på valborg? Kolla det du så får vi se hur vi gör.
  • lurksmulan
    Thezz: Nu åker vi bil. det tar ca 45 minuter att gå till dagis, och då räknar jag på den tiden det tog när Laban stod på bräda! Det är väl ca 3 km.
    När barnen byter dagis i höst kommer vi gå eller cykla.
  • lurksmulan
    snö: Ser jättebra ut! Sån där heltäckningsmatta hade mormor och morfar i vardagsrummet på landet tidigare. Eller om den finns kvar nu med, det är jag osäker på...
  • lurksmulan
    snö: Nu är jag inte så duktig på allt det här eftersom vi precis köpt hus. Vi kommer ha vattenburen el där vi flyttar, och då värmer den även varmvattnet, så det ingår liksom. Sen betalar man ju för det kallvatten man får hem också, en VA-avgift. 15.000 låter väl ganska normalt om jag inte har helt fel. Vad beräknar de för driftskostnader per år?
  • lurksmulan

Härligt med lite värkar Hanna, även om de inte är så täta! Det finns hopp om framtiden då iaf!

angiee: Så är de, de små liven. Idag bet Polly J upprepade gånger i handen för att hon inte fick vara på toaletten när Laban bajsade. Logiskt? Inte ett dugg!

• lurksmulan

Åh vad spännande! Hanna är ju alltid här tidigt så jag hoppas att Ylva äntligen tagit tag i saker och bestämt sig för att komma ut!
    Thezz har väl inte heller synts till så jag hoppas att även hon är på god väg eller klar!

Jag kommer vara hemma med Laban idag för hans glasögon gick sönder för en stund sen! Det är en ynkepytteliten skruv som lossnat och då har hela glasögat trillat ur. Förhoppningsvis kan de bara skruva i den skruven så sitter glaset där det ska igen. Vi ska åka iväg och göra det på egen hand, åka buss och tunnelbana, det är värsta äventyret för Laban.

• lurksmulan

Grattis Hanna, vad roligt!

Och stoooooor kram till dig Thezz!

Cia: Jag har tyckt att det känts som om det där glaset suttit lite löst, men när jag har känt på det har jag inte lyckats lokalisera problemet. Nu inser jag ju att skruven var på väg ur!

• lurksmulan
    after eight skrev 2009-04-30 08:06:43 följande:
    Grattis Hanna! Härliga nyheter så här på morgonkvisten. Jag har fått tillbaka min magsjuka, fast lindrigt så jag sitter på jobbet. Eller fått tillbaka vet jag egentligen inte. Jag hade en "sittning" i morse, men sen har det varit lugnt. Så less på magbakterier. Nu har jag tryckt i mig en provivashot och en kopp blåbärssoppa. Till råga på allt har jag mens och det gör ju inte min mage bättre precis. Det var dagens bajsrapport. Livet är härligt!
    *skrattar* Visst är det uppfriskande att berätta om sitt bajs?! Jag tror att man är så skadad från att ha småbarn att man inte ens tänker på sånt längre. Ibland får jag hindra mig bland folk för att inte berätta de mest äckliga och intima sakerna!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7