• MagdaA

Pladderbebisarna Del 7

Jag har träffat en 4 dagars bäbis idag! såååå söt! En liten Matilda. kan inte fatta att Alex vari MINDRE än henne när han föddes! Hon kom 2 veckor tidigt men vägde 3,7 kg iaf.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

Hanna: men du...det hade vi också! 17-18 grader i skuggan i em hääärrligt!

• MagdaA
    Hannnas skrev 2009-04-26 20:56:09 följande:
    underbart va då har ni ingen snö kvar nu då? o hur går det med jordvärmen??
    joodå! finns snö kvar än, vi hade ju myyyyycke snö! jordvärmen ja... alla grejera har kommit hem, nu väntar i på att snön ska fara å att tjälen ska gå, sen gärver vi! Planerat till Kristihim, har bokat en kompis då som kör grävare.
  • MagdaA

Hanna och Thezz, hur många dagar över tiden är ni nu?

jag är sååå velig ang syskon. starta nu efter sommaren el vänta 1 år.....ååååhhh! ångest!

• MagdaA

snö: ja det kanske skulle va nått du å ja

Hanna: för-listan blir garanterat längre, men jag kan itne se det så, msåte försöka tänka realistiskt, vad skulle funka? blä. blir så less på att det måste planeras så himla mkt. vill bara att det "ska bli" men det går ju inte. *suck*

lämnat A på dagis, ingen hitt då jag lämnar en trött pojke. men bra personal som tog hans uppmärksamhet iaf.

nu ska jag fixa middagens sen får jag se om jag orkar ut en sväng med hunden, skulle behövas för oss båda.

• MagdaA

Hanna: Alex kommer förstå bättre. varför mamma inte kan bära, leka, lyfta osv. Sen vet jag inte om jag är redo. ledo för all oro och ångest. redo att vila vila vila 9 månader på raken. rädslan för allt som kan hända, húr det ska gå osv...

• MagdaA
    snöstjärna skrev 2009-04-27 12:02:00 följande:
    NO:Tack =) Hoppas att nån av er hänger kvar här om ett år.. hehe.
    snö: jag kommer då garanterat vara kvar! Med el utan bäbis i magen

nu ska jag ta ut hunden på en joggingrunda.
  • MagdaA
    Hannnas skrev 2009-04-27 12:22:38 följande:
    Självklart kommer han var mer förstående o klart mer självgående med, men ja, han kommer ju säkert ändå behöva bäras o hållas i på ett annat sätt, är tyngre... Att du känner att du inte är redo gör ju klart ÄN mer att du ska vänta, ingen stress ni har ju all tid i världen på er fast jag förstår klart att ni är sugna, men det försvinner inte     Snö... jag är nog här med hur kan man låta bli fast det blir nog svårare att vara här lika mkt sen iof... men när man börjar jobba igen så
    klart det kommer va lyft å så, men inte alls lika mkt som nu tror jag. t ex alla lyft upp och ner från skötbordet, i och ur bilen... klart allt går att lösa med klättrande på pallar och annat, men det känns ändå som det blir lättare när han är lite större. sen också förståelsen från hans sida när jag måste vila å så.

sen har jag ju nästan nyss hittat tillbaka till mig själv, börjar komma iform i kroppen å så, tar tid att komma tillbaka när man knappt fått röra på sig alls under så lång tid.
  • MagdaA
    Hannnas skrev 2009-04-27 13:07:57 följande:
    i o ur bilen, hur har du tänkt slippa det? de sitter ju i den rackarns stolen fram till 4 o jag fattar inte hur sjuttan de ska ta sig ur den själva?Skötbordsproblemet kan man lösa med att byta på sängen dit de klättrar upp själva O du har nog helt rätt ang förståelsen, hoppas jag iaf man vet ju fasen aldrig... men de är väl helt klart mer självgående på ett annat sätt sen cykla o grejja själva...
    jag vill att saker och ting ska vara praktist. byta bajsblöja på sängen vägrar jag. blöjor byts på toan. bilstolen ja...dom får väl lära sig klättra

nä, nu ska jag till jobbet. trevlig kväll!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7