Inlägg från: snöstjärna |Visa alla inlägg
  • snöstjärna

Gomorron tjejer!

Fredag!! Wihoo!
    Va härligt med helg!! =) Å veckorna går så fort .. det tackar jag för!

En liten trotsunge har vi hemma med, eller ja, det är nått som är fel hela tiden. Å han blir så lessen för minsta lilla. Känns som han kommer bli sjuk snart .. eller är lixom lite smått. I natt vaknade han av att han hostade å hostade å hostade å hostade .... å är täppt i näsan sen påsken.

BVC tror inte på allergi utan istället polyp i sånna fall, så jag har ställt mig i kö för att träffa husläkaren som får kika på honom, men det blir i juni som först.

angiee:

Usch vilken sits. Jag har själv gått på ett bröllop jag egentligen inte ville gå på, gick dit å log å såg trevlig ut men gick hem tidigt. Men jag har lärt mig med tiden att lyssna på sig själv. Fråga sig själv. "vill jag verkligen det här?" Svarar man nej. Då vinner man mest på att INTE gå.

lättja:
    så fina! =) Skrämmande hur stor syskonen blir när det kommer en liten en.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • snöstjärna

Grattis till lillebror LaG!!

Lättja:
    Jordan älskar de är VIE som finns å köpa, brukar göra ett hål i folien å stoppa i ett sugrör. Perfekt att packa med på pickinick å annat med. Fungerar bra som mellis med. Sen brukar han ibland få juice utspädd med vatten. Vatten bojkottar han om han inte får dricka i sportflaska. Mjölk är det till maten.

• snöstjärna

Apropå dagis å sånt.

FK har ju börjat jävlas med mig igen ... därför jag knappt har ork att vara här numera.
    De har på förslag att dra in min sjukpenning... vilket betyder att jag MÅSTE gå upp på 75% för att klara av allt ekonomiskt. Vilket oxå betyder att jag får ta tjänstledigt 25%.

Hur går det då med dagisplats?

Maken jobbar ju heltid fortfarande, å vi kommer ju betala heltid antar jag, som vi gör nu. Men måste jag hämta honom när jag slutar jobba? Eller får man ha honom kvar på heltid?

Tog upp det med dagmamman i går å hon visste inte, men blev själv orolig, för då måste hon lägga om sitt schema helt oxå. Inte bara jag som blir lidande.

• snöstjärna

Ja det var så jag trodde.

Måste ringa å prata med rektorn.

Det kommer INTE funka.

Gud känner mig som världens sämsta mamma, som inte ens orkar hämta sitt barn då hon slutar jobba. Men jag behöver vara sjukskriven fortfarande, men genom ett trollslag anser FK att jag nu är frisk nog att jobba 100% från att ha jobbat 50% .... sanslöst.... å jag går på eget bevåg ner på 75% för att jag måste få det å funka ekoniskt med ... sist jag gjorde så orkade jag 2-3månader å sen kraschade jag helt å blev sjukskriven på 100%.

Ska träffa min kurator och läkare till veckan, de får skriva kommentarer till förslaget (men de brukar ändå inte ta hänsyn till det.....) Så ja. jag vet varken ut eller in. det svarta hålet har öppnat sig igen.

Min läkare sjukskrev mig till slutet av augusti sist, men vad läkare säger skiter FK i verkligen. Suck.

Utan Jordan och min make hade jag inte levat i dag kan jag säga.

• snöstjärna

Cia:

Jag vet inte faktiskt, de vill skriva ur mig ur deras system igen. Det ser väl bättre ut i deras statistik då. Känns som att de bara motarbetar hela tiden. Ingen rehab alls denna omgång heller.

Läkaren kämpar å kämpar för min skull.
    Jag gör allt i min makt för att må så bra jag bara kan. Motionerar, står i kö för operation, jobbar så gott jag orkar... ja.. suck.

• snöstjärna
    after eight skrev 2009-05-13 10:15:42 följande:
    Vad jobbig situation, snö. *kramar*
    Ja, det är ett litet helvete .... känns så otroligt jobbigt att inte kunna påverka något själv. Att andra ska styra mitt liv. Maktlös. Orkeslös.

Ja det är ingen bra kombination.

Vi får väl se, hoppas det löser sig på nått sätt.
  • snöstjärna

Cia:
    Ja å vad gör man när man inte orkar, men inte får tappa orken.
    Jag har verkligen ingen energi, helt död. Ja vandrande död. Flyter med.
    Tar mig till jobbet för att jag lämnar Jordan hos dagmamman ... å sitter "av" min tid. 50% jobbar då jag väl är på plats ..... sen är jag död, kämpar mig ut å tar en promenad eftersom att säger man ska få tillbaka lite lyckohormoner å må bra... kommer hem å somnar sittandes.

fan.

Jag ska göra en magsäcksoperation i höst. Augusti-Oktober nån gång.  Å allt lät så bra på FK att jag skulle kunna få gå på 50% fram tills dess ... men nerå.

angiee:
    tack.

• snöstjärna

Cia:
    Ja det stämmer verkligen.
    Usch jag önskar jag aldrig fått dessa problem med nacken å smärta.
    Det är fan inte humant.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7