• jazzy

Pladderbebisarna Del 7

Magda..vet du vart man kan köpa en ute kaninbur, en ny, inte alltför dyr???

3 barnsmamma
  • jazzy
    MagdaA skrev 2009-04-19 20:44:43 följande:
    go kväller. sonen sover, maken sitter i soffan och hostar och jag är TRÖTT!!! Varit fullspäckad helg.Kickan: gick messet fram? hade en mammig son som knappade på tangentbordet så jag hann inte se om det gick iväg.jazzy: granngården brukar sälja uteburar, även vissa djuraffärer. Men kolla att det är bra och rejält nät. INTE så kallat "hönsnät" som är runda askor, det kan kaniner faktist gnaga av om dom har tillräckligt tråkigt, dessutom kan hundar och andra djur lätt riva söder det om dom vill. rejält fyrkantsnät ska det vara åt alla håll, även i botten. Annars är det inte alls svårt att bygga en bra bur själv, jag har ritningar jag kan skicka om du vill. Du har väl en händig karl?
    M har byggt en, men vill ha en som jag kan dra ut, så jag kan städa lättare...den blir så kissig... Ska kolla..undrar om det finns på hemsidan??
    3 barnsmamma
  • jazzy
    MagdaA skrev 2009-04-19 20:53:32 följande:
    jazzy: dra ut? alltså, är det en bur på ben ni ska ha? tips är ju att sätta in nån typ av plastlåda, kaniner är ju renliga filurer som nästan alltid gör sina behov i samma hörn. vet flera som sätter in nån typ av plastlåda med låg kant eller en kattlåda, lätt att lyfta ur och tömma.
    vi hade en i början men den lekte han med...
    3 barnsmamma
  • jazzy

Hej hej....

Inga bebisar på g??

Nu har vi deklarerat...

3 barnsmamma
  • jazzy
    lurksmulan skrev 2009-04-20 18:28:30 följande:
    Jag får inte ordning på min e-legitimation. Suck. Måste fixa det så att jag kan deklarera.
    men det behöver du inte..det står koder på blanketten ju...
    3 barnsmamma
  • jazzy

Jag har e leg, men tog koderna istället...så kör på du!! Dom står högst upp på, andra sidan under ditt p nummer...

3 barnsmamma
  • jazzy
    lurksmulan skrev 2009-04-20 19:17:06 följande:
    Hur gör jag då?
    titta på deklarationen, där står det en kod för identifiering, & en kod för underskrift. under ditt personummer.
    Gå sen i på  skatteverket.se   välj där  inkomstdeklaration 1, person. Välj sen, förtryckt säkerhetskod. sen är dt bara fylla i koderna& pers nummer
    3 barnsmamma
  • jazzy
    lurksmulan skrev 2009-04-20 20:45:03 följande:
    Thezz: Ja det kändes som en jätterolig grej faktiskt! Du får skicka sms till mig om du vill. Inboxar mitt nummer.Uhu vilken jobbig huvudvärk jag har. Man får lätt det när ens unge vaknar femtielva gånger på en natt och man själv vaknar och hostar upp lungorna. Jag tog en lång varm dusch förut och det hjälpte, men inte ens alvedon hjälper. Det är bara sova som kommer funka. Blir en väldigt tidig kväll för mig.jazzy: Tack!!! Imorgon bitti ska jag till ögonläkaren, men när jag kommer hit vill jag att minst ett barn ska ha fötts, okej?!
    var så lite...

I morrn ska MÅns på 18 mån kontroll...spännande!!
    3 barnsmamma
  • jazzy
    lurksmulan skrev 2009-04-21 17:26:27 följande:
    Vi har tittat på hus. Vi älskar det. Vi får det för utgångspriset om vi vill.Det tänks mycket här i kväll kan jag berätta. Allt hänger på om vi får in exakt så mycket pengar som vi har räknat med, och det kan vi inte säga just nu.Jag ska träffa banken imorgon vid lunch och sen ska vi meddela mäklaren.Jag älskar det, J älskar det, Laban älskar lekparken.
    åh vilket hus var det?? radhuset som det turkosa??
    3 barnsmamma
  • jazzy
    Hannnas skrev 2009-04-22 10:34:31 följande:
    o här var det öde...
    haha..och vad gör du här???{#lang_emotions_wink} 
    3 barnsmamma
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7