Inlägg från: lurksmulan |Visa alla inlägg
  • lurksmulan

Pladderbebisarna Del 7

*surar* Vi får inte se huset förrän på fredag.

Dessutom har J trassel på jobbet, det är så långt att jag inte orkar förklara allt, men en ny kille som är chef för kontoret, inte J, har efter en månad bestämt att J varit borta för mycket (han har haft semester!) och att han inte vill ha honom kvar. Så från imorgon ska han vara på ett annat ställe! Han är ju för fasen chef där! Och hans egna chefer är nöjda, men det är den andra joppen som bestämmer.
    Nu ska istället en tjej (som snackat skit om J) bli chef, och hon kan inte ens maila själv!
    J är jättenere, vilket jag förstår.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • lurksmulan
    Hanna: Det sa hans chef också. Grejen är ju den att den där killen har varit förvaltare för området i en månad och J har varit borta två veckor av den månaden, så han har ju inte haft någon vidare lång tid på sig att bilda sig en uppfattning heller.

Visningen blev uppskjuten för att säljarna håller på och fixar en del med huset, när vi var där höll de på med staketen och sånt och de vill väl bli klara innan de släpper dit folk.
  • lurksmulan
    Hanna: Grejen är att det inte är en personlig konflikt, de har träffats typ 3 gånger. Den här killen har hybris helt enkelt. Det första han gjorde när han blev förvaltare var att gå in och säga att en killes hund inte längre får vara på kontoret. När den killen skaffade sin hund för fyra år sen kollade han noga att det var okej, hunden träffar aldrig de boende utan ligger i ett annat rum, han är väldigt lugn och dessutom känns det tryggt för personalen att ha hunden med när de går nere i källare etc eftersom det är mycket narkomaner. Och nu kom alltså den nya förvaltaren och säger att det är en arbetsmiljöfråga. Han sitter inte ens där ute på kontoret! De tog ärendet vidare till sina chefer som bestämde att hunden får stanna.
    Men nu är han väl sur över det och då får någon annan flytta på sig.

jazzy: Vad bra att det känns bra med dagis! Det är så viktigt med första känslan man får.
  • lurksmulan

Morron!

Polly sov hela natten i sin säng! {#lang_emotions_surprised} Jag vaknade i morse och undrade var hon var och då sov hon i sin egen säng. Det var som tusan!

Hon är så söt, jag fixade frukost åt de när hon kom ut i köket med handen för ena ögat. "Smutsigt ögat", berättade hon. Då hade hon väl nåt lite skräp där, men jag är så imponerad över hur snabbt hon lärt sig prata väldigt bra.

• lurksmulan
    AE: Det är lite komplicerat, den nya nissen har avtal med J´s chefer och kan säga upp det avtalet om saker inte passar honom. Så de måste anpassa sig efter honom tyvärr.

NO: Vad spännande! Då får ni veta minisnoffsans födelsedag! Har ni tänkt på namn än?
  • lurksmulan

Hurra för Marie! Då kanske hon har tid att hänga här med oss igen!

• lurksmulan

Morron!

Jag blir tokig av allt hustänkande! Nu vacklar vi igen och vet inte om vi ska köpa friköpt. Suuuuuck! Jag orkar liksom inte tänka i de här banorna mer.

Polly hade världens underbaraste frisyr i morse! Jag tog ett kort, får lägga in det ikväll. Hon såg ut som en sol i håret, det stod verkligen åt alla håll!

• lurksmulan
    Kickan 84 skrev 2009-04-16 10:22:43 följande:
    Nu ringde M och då tog det fart, i morgon skickar de ett helt nytt chassi. Jävla idioter som inte kan sköta sig med en gång...
    Vissa lyssnar inte förrän en man eller "vuxen" säger ifrån. Fånigt nog.
  • lurksmulan
    after eight skrev 2009-04-16 12:07:44 följande:
    Lurkan: Utav alla hus du länkat till var detta inte ett av mina favoriter. Men så är jag inte så förtjust i souterränghus heller.
    Här finns det väldigt mycket sånt.
    Jag gillar inte heller just det här huset, jag tycker inte om rum utan fönster, dessutom blir hallen väldigt mörk då.
    Vi har skrivit av det helt eftersom jag kom på att alla sovrum utom ett är på samma våning, vem ska sova ensam på en våning liksom?!
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7