-
dum du är mot dig... knas... hoppas de hör av sig innan helgen iaf, ring dem på tors så kanske en läkare kan ringa fredag om inte annat...jazzy skrev 2009-03-23 20:46:30 följande:säkert..nä dom sa inget alls... Förmodligen så är der ren & skär inbillning från min sida...fantom smärtor
-
Morron
*surar spottar o fräser*
Pannhelvetet fungerar inte har inte alls lust att värma upp huset med el.. o maken som ringer de som kan fixa det låter som "nasse" i telefonen ungefär.. kommer inte innan veckoslutet! fan, min man är för snäll, ska nog själv ringa sen när jag inte har så mkt lock o öronen... NOT skönt när det är 15.6gr i huset när man vaknar!!
*surar spottar o fräser*
Jessica.. ingen dålig renovering jättefint o jag blir trött o svettig bara av bilderna
-
Fixa med pynt o sånt? det som ska vara till dukning mm... hmm skriva lista på hur allt ska organiseras ang maten?Thezzizen skrev 2009-03-24 07:27:44 följande:morrn morrn!!!Har ni några tips för vad man ska förberesda till lördag idag? Mat är ju lite tidigt, men det är det väl att städa också ? Eller?
Trist att du inte kan ha på dig ringen räknar kallt med att kunna ha på mina på förlossningen t o m men det kan ändra sig snabbt...
*fortsätter sura* -
Lär nog stämmaafter eight skrev 2009-03-24 07:53:35 följande:Morrn!Kommer in helt snurrig efter att ha varit inne på Skatteverkets hemsida. Det verkar som om jag ska få tillbaka 24 200 kronor. Kan det verkligen stämma?!Ränteutgifter och sånt får de väl från banken, väl? Såvida man inte hållit på med aktier under det gångna året så brukar det väl bara vara att kontrollera och godkänna, eller? Eller måste man göra mer saker när man har hus? Nån som är kunnig?
Ni har väl lån på huset gissar jag o det är ju det som gör det.... tänk så här, jag fick tillbaks dryga 7000 o jag hade bara lån på 100 000 innan... så jag tror absolut att det stämmer
Roligt!! -
Tror nog det kan stämma ändåafter eight skrev 2009-03-24 08:02:22 följande:Vi har ju ändå jämkat, så jag trodde inte att vi skulle få tillbaka så mycket. Vågar nog inte tro riktigt på det förrän jag fått hem papperskopian och kontrollerat alla uppgifter hemma. Men tänk om det stämmer, så underbart!
-
shit vilka härliga summor ni får tillbaks så himla roligt!! ser fram emot nästa år när vi får mer tillbaks både med rotavdrag o huslånet... har ju dock inte så mkt lån som ni har gissar jag men ändå myycket tycker jag så wihoo
Ni som får sådana summor tillbaks, vad ska ni göra för pengarna, hur tänker ni? Vi kommer bygga till vår ena altansida nästa sommar är planen (har redan planerat lite inför nästa år )
-
Roligt att höra om era projekt verkligen glada nyheter när så många får tillbaks så mkt, det öppnar ju för SÅ mkt som man önskar då jättekul!
Ni som pratar buffert, vi sparar ju ihop till en sån nu med... hur mkt tycker NI är lagom att ha i buffert o vad anser ni "buffert" vara? pengar som inte rörs alls utom i absoluta nödfall eller nåt annat?
Alltid kul att veta då man kan behöva alla tips o tankar som finns just nu
-
195:-Honeyflowers skrev 2009-03-24 09:19:25 följande:Nån som vet vad ett par gummistövlar på PoP kostar??
-
Vår vattenförbrukning ligger på ca 700/800 kr/mån ungefär...angiee skrev 2009-03-24 09:37:04 följande:NI SOM BOR I HUS? & HAR KOMMUNALT VATTEN? Hur mycket betalar man för vattenanvändingen, vilka summor handlar det om , om man lever som "Vanligt" - duschar, diskar etc....
Intressant det där med buffert vi har väl knatat ihop till ca 10 nu eftersom vår gamla buffert "sögs upp" av flytten... så är det väl för de flesta... tänker mig en buffert på minimi 20 och helst 50... drömmen 100 men den tror jag inte går att uppnå eftersom huset hela tiden kommer kräva visst underhåll som man inte kan förutse o sen vill man kanske renovera el bygga till el annat som man använder bufferten till...
resor o möbler o annat får gå på ett annat konto så att säga.. så 2 sparanden där... ett vanligt spar till relativt rörliga grejjer o ett spar till bufferten...
Låter väl rätt ok... sen personliga spar på det såklart... men det är fasen inte lätt att spara en massa nu med nytt hus som har mkt att göra, inga möbler nada till trädgården o sen FP på det... menar, vi måste ju ha en gräsklippare -
ska kila upp o kolla för säkerhetsskull....angiee skrev 2009-03-24 09:48:28 följande:Men det tycker jag låter som mycket i månaden! Är det avhängt på hur stor bostad man har också? Skillnad på nya / äldre hus?