• JUSTer

Pladderbebisarna Del 7

Magda: Visst kan det väl vara tänder. Anton har haft en period nu då han ätit dåligt och häromdan hittade jag 4 nya tänder i munnen på honom. Jag misstänker starkt att det har ett samband. Nu har han äntligen alla 20 mjölktänderna.

Två är dubbelt så många som en.
  • JUSTer

Fan, mitt våffeljärn är längst ner i en flyttkartong! Vilken????

Två är dubbelt så många som en.
  • JUSTer

Hej alla,
    ego-inlägg på G.

För fyra veckor sedan var Anton magsjuk. Innan dess var han alltid hårt i magen och efter magsjukan lös.....i fyra veckor. I torsdags var han med pappa till VC och de gav oss en remiss till Astrid Lindgren. Misstänkte matallergi men de ville utesluta allt så de skickade oss dit. Igår satt jag med två barn och väntade i tre timmar i ett litet undersökningsrum. Doktorn kom in och klämde på Antons mage i fem minuter. Han blev sur på min VC som skickat oss dit och sa att vi skulle få remiss till Jakobsbergs barnläkarmottagning. Utredning av eventuell allergi.

Idag var planen att barnen skulle åka till farmor tidigt, vi skulle packa ner allt vi äger i små lådor, sedan ta en sväng på en lokal restaurang, för att sedan flytta till vårt hus imorgon!!!!!

Igår kväll började Anton kräkas. En ny magsjuka gissar jag. Vilken underbar tajming. Nu vet jag inte hur vi ska lösa helgen. Jag antar att jag får packa allt själv medan hasse och sara tar hand om anton i farmors gästrum. Sedan får jag nog byta av honom och han får ta hand om demontering av möbler och sånt. Restaurang? Ja, det lär ju inte hända.

Imorgon måste flyttlasset kunna gå i alla fall. Jag hoppas inte Farmor får bacillskräck nu och inte vill träffa oss.

Annars är allt bra. Äger ett hus och en lägenhet just nu......till 1/4. Mina exakta skulder till världen just nu är närmare 4.000.000,- :-O

HEJJA LÄTTJA!!!!!!!!!

• JUSTer

Oj, vad era barn kan prata!!!! Anton säger Mamma (inte pappa), tack tack och Ana (Sara). Hmmm, treordsmeningar? Sjunga sånger? Ska börja oroa mig för det så fort alla blivit friska.

Vi har flyttat i helgen!!!!!! Anton började helgen med magsjuka hela natten mot lördag. Sen sov han hela lördagen. Jag ville inte skicka honom till farmor. På söndag var han hos farmor och vi körde kartonger hela dagen. Nu är allt i rätt bostad men det finns en hel del att göra....... Då passar jag på att bli sjuk. I morse mådde jag illa, nu fryser jag. Men jag är på jobbet ändå (snål). Jag har bara en lektion idag (i datasal.....lugnt) och sedan ska jag jobba hemma lite. (sova)

Men oj så underbart att bo i hus! Äntligen! Tvättstugan behöver inte bokas!!!
    Det var alldeles tyst överallt så när som på fågelkvitter i morse när jag hämtade tidningen. Lycklig!

När jag hör Lättja prata om amning blir jag sååååååå bebissugen igen. Men nej, vi har inte något rum över och jag har snart kämpat mig igenom ett halvår med kopparspiral och det har börjat fungera så aldrig mer.

Jag får helt enkelt gosa med andras bebisar. Jag ska får ett syskon-barns-syskon i september så jag får väl försöka hitta nåt sätt att ha en relation med den bebin. Det är ju liksom inte min släkting.

Åh, vad mina elever är snälla idag. Det har inte sagt pip på snart 90 minuter.

• JUSTer

Men, hanna, vi sa ju att jag och Ylva skulle dela dag. Varför kniper du???

• JUSTer

Lurk: Tack tack!

Vårta? Haha! Ja man vill ju inte riskera att bli bränd på bål.

Köpt nåt hus ännu?

(Jag har inte haft telefon sedan 30/3 och därför inget internet så jag har nollkoll)

• JUSTer

Stort grattis hanna!!!! Precis sådär ska väl en förlossning gå till. Om någon kunde till 100% garantera mig en sån förlossning skulle jag kanske kunna skaffa en till.

Ha det så mysigt nu och se till att få sova massor (Hahahahahahahahahahahahahah)

• JUSTer

400?? Själv har jag aldrig haft någon.

• JUSTer

Hanna: Första veckan blev man ju förståss sittande ammandes mest hela tiden och det kan ju vara svårt med 2. Sara var ju 3 så det gick ju. Men sedan så kommer man ju in i det och ammar liggandes, sittandes, krypandes, ståendes, medan man torkar barn på toaletten, medan man förbereder middagen, medan man knyter skor på dagis.............

Nja, men efter nån vecka eller så så blev båda mina barn jätteduktiga på att suga och det tog typ 10 minuter.

• JUSTer

Antons rum är fullt av bilar, till och med på gardinerna. (Men han sover i rosa pyjamaser)

Saras rum är fullt av prinsessor. Hon älskar det!

Jag tror vi kan styra upp deras könsroller ändå på nåt sätt med tiden. Jag anser att tjejer kan få vara tjejer och killar kan få vara killar sålänge alla får samma möjligheter oavsett kön.

Och eftersom jag själv anser mig vara drottningen i vårt slott så måste ju Sara vara prinsessa.....eller???

• JUSTer

Nu blir samhällsläraren i mig upprörd.......... vad är det jag hör. Det klart ni ska rösta.
    För att den är vår skyldighet att ta ställning och sätta oss in i sånt här, hur tråkigt det än må vara.
    EU bestämmer mer över oss än man kan tro.
    För att inte lämna plats för antidemokratiska partier
    eller varför inte för att sympatisera med de människor runt om i världen som går i krig för rätten att rösta.

Röstade själv Nej till EU och vet inte vad jag kommer att rösta på riktigt ännu, men jag vet att jag ska rösta.

Annars? Läget? Allt är bra med oss. Jobbar en hel jobbig vecka till nu och sedan 4v kompledigt+4v semester......aaaahhhhhhhh!

• JUSTer

Jag håller med Lurk. Tält tar massor med plats och det blir jättevarmt. Men kul är det ju förståss.

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7