• Ukj

Kromosonavvikelse...

Hej!
    Jag har haft två missfall, vecka 13 + 8. Jag har varit och tagit prover och min läkare skulle ringa mig på tisdag för att meddela prover. Nu ringde sköterskan och sa att doktorn ville träffa mig personligen. Efter att jag pressade henne så var det att det var "avvikelser" på kromosonprovet...
    Vad innebär detta? Värsta och sämsta senariot? Kommer jag aldrig kunna få friska barn eller komma jag få missfall bara?? Snälla hjälp mig med olika alternativ, hamnar på psyket om jag ska vänta till på tisdag utan att veta ett dugg!

• Svar på tråden Kromosonavvikelse...
  • Ukj

Tack så mycket för svaren..... Jag hittar inte så mycket info på nätet om det, mest om avvikelser på redan födda barn.
    Har i alla fall inte sovit i natt och det känns fel att en sköterska ringer så. Jag har haft funderingar på att maila till läkaren men sen ångrade jag mig. Han måste ju vilja träffa mig av en anledning. F-n vad tungt det känns att behöva gå hela helgen innan jag får "domen"!

• Ukj

Hej!
    Fick reda på att jag tydligen har en avvikelse för Turners syndrom. Fast jag är skeptisk, läst allt om det och jag har verkligen inget symtom som stämmer in. Nu har jag fått remiss till fetilitetskliniken där vävnadsprov ska tas eftersom min läkare själv är skeptisk till labbsvaret..... Dock känns det skönt att komma till kliniken där jag kan få mer hjälp än vad jag fått hittills... Dock jävligt jobbigt med all denna vänta :(

Svar på tråden Kromosonavvikelse...