MimmiBoss skrev 2009-06-01 14:16:56 följande:
vi sticker i armvecken och har provat i foten men hans kärl blir helt blåa och hårda, men det funkar så länge man känner kärlen.... iom att jag jobbar 2 kommuner söderut, så har jag redan reglerat mitt arbetsschema att börja så sent som möjligt för att ändå kunna jobba 100% iom att gubben är föräldrarledig på heltid, så vab blir det inte för min del... det bästa hade ju varit om vi själva hade kunnat sticka, så man hade sluppit köra fram och tillbaka... ng port vill vi helst inte ha på honom....det löser sig säkert,,,,,
Vad jobbigt för er.
Har ni pratat med Karin? Vi sticker ju sonen typ klockan halv sju på de dagarna han ska ha dosen. Sambon jobbar en timmes bilfärd hemifrån, så det är inte mycket att be för de dagarna. Och det känns ju nog besvärligt - att sen lägga till svårstuckenheten gör det hela än jobbigare... Har det gått bra med er ansökan förresten?
Vi hade det lite besvärligt för ca två veckor sedan när sonen ramlat och slagit sig och det inte ville sluta blöda ur munnen. Det höll på till och från i 2 veckor innan vi fick stopp på det gm dubbla doser var dag i tre dagar. Det är ju synd om sonen när det händer, för han är ju inte "sjuk" utan hur pigg och glad och energisk som helst. Bara det där enträgna blödandet som håller honom hemma från dagis!