Vi med blödarsjuka barn 7
Hittat hit jag med!
Välkommen tillbaka ditten Skönt att allt gick bra och slutade lyckligt.
Mimmiboss
grattis till det lyckade sticket
Hittat hit jag med!
Välkommen tillbaka ditten Skönt att allt gick bra och slutade lyckligt.
Mimmiboss
grattis till det lyckade sticket
oj vad lyckades jag med
Min son har x-kromosombunden trombocytopeni. Mycket ovanlig variant och vi har mötts av de flesta reaktioner inom vården. Den värsta var nog när han hade hjärnblödning, innan han fått diagnos, och läkaren vägrade ge honom blod för det kunde bli problem och jag stod och sa om och om igen att behöver han blod så ge honom det. Han är ju ingen utomjording. Läkaren vägrade lyssna (kände att det berodde på att jag var kvinna) min pappa som också har trombocytopeni fick prata med läkaren via telefon och förklara att det inte var problem att ge lillen blod.
Shit vad jag var arg och grät. Den läkaren fick inte komma nära honom något mer!
Hoppas alla har det bra.
Varit hemma med liten hela helgen och idag...feber och förkyld. Massor av blåmärken och petekier den senaste tiden. Känns såå jobbigt...jag mår dåligt...men sen ser man hur glad och obekymrad han är och när man frågar vad han har gjort så blir svaret "vet inte". Och lika glad som vanligt. Det är bara mammas hjärta som blöder varje gång man ser de nedrans märkena . Dock är jag väldigt glad att han inte tycker det är konstigt och han verkar må bra ändå!!!
En fråga, kan inte så mycket om hemofili och faktorkoncentrat och så. Får era barn blåmärken och petekier även då de medicineras?