Inlägg från: EmiliA o7 |Visa alla inlägg
  • EmiliA o7

Vi med blödarsjuka barn 7

Nu är jag här.. Tack för inlägget i gästboken Ditten..=)

• EmiliA o7

Måste fråga..!!
    När vi var på ks så sa de att de är tvungen å göra ul på bebisens huvud..!!
    Är det någon som varit med om det å gjort ul på bebisens huvud alltså??
    HUr fugerar de..??

Jag glömde fråga när vi var där!! Men ska nogg ditt igen men inte än.. 

• EmiliA o7
    Urmakarn skrev 2009-03-26 16:13:11 följande:
    Man gör ett Ul på barnets huvud efter födelsen för att kolla så att det inte finns några blödningar från förlossningen.Det var ju någon här som hade varit med om det.Dom gjorde ett ul på min son oxå fast han var snitt barn...Vet ej hur dom gjorde det för jag orkade inte följa med...
    Ja just de, men vaddå... Om de har någon blödning är de farligt..??=/
    Ok, men din son hade inte någon blödning va??
  • EmiliA o7
    MimmiBoss skrev 2009-03-27 13:01:49 följande:
    EmiliA o7 skrev 2009-03-26 10:13:32 följande: hej! Dom gjorde ett UL på min son (hemofiliA svår form) när han var någon vecka eller två. Vad jag kommer ihåg så lägger de barnet på en brits och man får vara med och hålla still huvudet. sen tar dom på ngt gele eller liknande och 'fotar' olika vinklar mha en grej som visar det på en skärm. Sen analyserar de fotona och kommer med ett resultat till dig. Detär som ett ul när du är gravid fast på bebisens huvud. Hon som gjorde vårt var en barnröntgenläkare och hon var jättebra. Hon såg direkt att där inte fanns några blödningar - fast det var läskigt att vänta på resultatet.
    Okok, tack=) Ja det förstår jag att de var..
    Men du skriver att de gjorde de när han var någon vecka eller två..?! Är det inte sent å göra de, jag menna om de har en blödning?
    Vad gör de om de är någon blödning? Du kanske inte vet de..!!
  • EmiliA o7

Hallåå..
    Det var någon här (om jag kommer ihäg rätt), hade en syster som hade fött barn (pojk) i falun?? Visste de i falun å de blivade föräldrarna om pojken var frisk eller ej??

Jag har fått nu klart att det inte blir falun vi ska födda vår pojk..Anntingen Uppsala eller KS!! Undrar om de visste om pojken var frisk eller ej..??

"Hoppas jag förklara mej rätt så ni/du fatta" ;)

Svar på tråden Vi med blödarsjuka barn 7