Eliand skrev 2009-03-29 11:16:30 följande:
Du ska skriva om allt extrajobb, det är det de går på. Vår son har haft antikroppar, och det gjorde väl sitt till, att vi fick beviljat ett helt, det blir ju liksom en mycket svårare sjukdom då. Men jag vet de som inte har antikroppar, men fått beviljat ett helt ändå. Är barnet litet, räknar de med att det är väldigt mycket passning ändå, och då får man lägre vå
rdbidrag.Vi måste ju ha medicin med överallt, kunna mer än läkarna (för det finns ju ingen annat än på koagulationsmottagningarna som kan något ), han måste passas precis hela tiden, i vårt fall är det svårt att få dagisplats, under hela första året var vi hemma med honom båda två för att det skulle funka, vi tog även upp läkarbesök, och så, men då ska man komma ihåg, att det man tar upp i vårdbidragsansökan får man inte ta ut tfp för...Nu vet ju inte jag hur mycket eller om ni medicinerar, men vi ger medicin i porten varje dag, och bara det är ju en procedur. Inte för att jag tycker det är speciellt jobbigt, men det ska ju ändå göras, och det är stort ansvar att det blir rätt, jag menar de som är utbildade till uska får ju inte ge i port...Plus all medicin och materiel som ska hållas i lager, beställas och hämtas...Vi hade jättebra hjälp av kuratorn på sjukhuset och av de på Karolinska, samt att vi träffat andra föräldrar på blödarsjukeförbundets dagar som hjälpt oss att komma fram till vad man kan skriva. Men just det där att det är extraarbetet, som man inte skulle ha med ett friskt barn, är det som FK sagt till oss flera flera gånger att de går på.Och ge er inte!!!! Det kan behöva gå väldigt många turer innan man får rätt...
Tack för tipsen! Man blir bara såååå trött på att greja med FK oxå... suck!