• skorpionen80

Dina bästa trosor? **tipsa mig - människan med dom sunkigaste trosorna i Sverige**

Nyfiken gul skrev 2009-03-04 23:53:06 följande:

och gör som jag: Använd menstrosor! Då slipper du sunka ner hela troslådan. Ha 4-5 par trosor som du använder endast under mensen så är dina vanliga trosor fräscha och trevliga längre.
    På vilket sätt blir trosorna sunkigare under mens?
  • skorpionen80

Nyfiken gul skrev 2009-03-06 12:57:56 följande:

ja men givetvis - men jag använder särskilda trosor under mens som det inte gör något att jag blodar ner. Blod är som bekant svårt att få bort riktigt och det känns onödigt att sunka ner ett par fina dyra trosor när det finns trosor för en tia att använda vid mens.
    Jaha, då förstår jag.

Jag har haft "turen" att alltid få bort blod vid tvätt, så jag har inte märkt att de blir sunkigare...
  • skorpionen80

Nyfiken gul skrev 2009-03-06 12:59:33 följande:

öh.. är det bara jag som drabbas av läckande mensskydd?  Man blöder förbi bindan och tampongen läcker osv osv... ?? Samt att man när mensen börjar kan bli överaskad av att den kom just precis NU och då har man inget mensskydd i trosan utan blodar ner första dagen...
    Nja, det har väl hänt någon gång, men inte blir de sunkigare för det. Tvättar i 60 grader oavsett vad det står på etiketten, och det går bra. Billigare trosor tappar färg och form, dyrare håller år efter år här iaf.
  • skorpionen80
    Edvina82 skrev 2009-03-06 22:07:46 följande:
    Jag är helt såld på björnborg boxer! snygga och sitter där de ska, och håller för många många tvättar
    Haha, jag tycker precis tvärtom! Visst är de snygga och håller bra, men de sitter inte där de ska, de åker in i röven hela tiden.

Jag har undrat om det finns någon de inte åker in på och sitter bra på, och nu vet jag! ;)
Svar på tråden Dina bästa trosor? **tipsa mig - människan med dom sunkigaste trosorna i Sverige**