Inlägg från: betta64 |Visa alla inlägg
  • betta64

jacka i toaletten

Jasoba skrev 2009-03-04 13:29:25 följande:
    Blev idag uppringd av min sons skolas rektor. När de ätit i skolmatsalen var min pojks jacka borta då han var klar. De hittade den sedan i toaletten. Sonen blev givetvis vädigt ledsen. Ingen visst vem det kunde vara. Jackan låg nu i tvättmaskinen men sonen var väldigt ledsen då det är kallt ute idag. Jag som är föräldraledig och bor granne med skolan sprang givetvis dit med en annan jacka.

Blir bara så ledsen för att barn är så elaka mot varandra. Han är 9 år. Jag tycker det händer så mkt på skolan hela tiden. Om inte mot honom så mot någon annan. Behövde bara skriva av mig lite...
    Tycker inte detta låter så allvarligt, på min sons skola blev en stackars kille tvingad att äta upp en äldre mobbares avföring, det är illa det!
  • betta64
    Formfin skrev 2010-09-09 18:52:52 följande:
    Så då är det helt okej att slänga någons jacka i toaletten eftersom någon annan varit med om värre? eller hur menar du nu?
    Nej självklart är det inte ok, men känns kanse bättre för han att veta att det är väldigt harmlös mobbing.
  • betta64
    Formfin skrev 2010-09-09 19:02:11 följande:
    Nja, jag har väldigt svårt att tro att ett barn som får höra att det är väldigt harmlös mobbing rycker på axlarna och tänker: aha, okej, det var visst inte så farligt.
    Det är nog så kränkande iaf att få sin jacka förstörd och man ska inte förminska barnets känslor genom att mena på att andra varit med om värre.
    Varför inte?
    Om man känner sig nere kan man tänka att man ändå är lyckligt lottad som har sin familj,mat och tak över huvudet. Finns dom som har det värre.
Svar på tråden jacka i toaletten